Říká se, že jsou děti bezprostředně po narození podobné mnohem víc tatínkům než maminkám. Není to ale pravda, oběma rodičům se podobají přibližně stejně.
Kdokoli má děti, může potvrdit, že první slova se objevují v době kolem prvních narozenin. Kolik slov ale umí dítě ve věku cca tří, pěti nebo šesti let? Ve třech letech by mělo znát zhruba 1 000 slov, protože tehdy obvykle nastupuje do školky. V pěti letech je to už dvojnásobek, v šesti, tedy s nástupem do školy, by se mělo dostat na 3 000 slov. Je však pravdou, že jsou děti více, ale i méně hovornější, drobné odchylky tedy nejsou žádným důvodem k obavám.
Novorozenci nepláčou
Plačící miminko je obvyklé spojení, je však dosti zavádějící. Nejde totiž o pláč, nýbrž pouze o křik, což není rozhodně to samé. Pro novorozence je křik nejjednodušší metodou, jak na sebe upozornit. Celá aktivita se však dokonale obejde bez slz, které jejich oči ještě neprodukují. Slzné kanálky totiž ještě nejsou pořádně vyvinuté, trvá jim to zhruba 3 týdny. Existují však případy dětí, které neuroní slzu ani v 5. měsíci. Teď si pozorně prohlédněte oba obrázky a najděte 3 rozdíly.
Na rozdíl od dospělých, kteří mají v těle 206 kostí, v tom dětském je jich skoro o polovinu více, celých 300 kusů. Postupem času se však spojují dohromady jako dílky skládačky, až se ustálí právě na dospělém počtu. Třeba samotná lebka dítěte je tvořena několika kostmi. Ty se navzájem překrývají a dovolují porod. Z toho důvodu se nedoporučuje nechávat dítě v kočárku stále vleže, jinak dojde k deformaci hlavičky. Ta je totiž dosud měkká a velmi poddajná.
Pověstná mateřská znaménka
Tato znaménka máme zafixována jako určitý druh abnormality, tedy něco, co není běžné. Není to ale pravda, s těmito značkami se totiž rodí až 80 % všech dětí na světě. Mají různé barvy, tvary i velikosti. Mohou za ně drobné krevní cévy pod kůží, které se během porodu rozšíří. Jestli jste stále na vážkách ohledně rozdílů, tady je konečně řešení.
Už od narození disponují děti širokým spektrem reflexů, které jim v mnohém pomáhají. Jakmile například i takto malého potomka postavíme nohama na rovný povrch, bude se snažit o chůzi. A tak jako se děti musí všechno postupně naučit, i dospělí se mohou stále zlepšovat, třeba ve schopnostech nutných pro řešení podobných hádanek.