Pijete při sportu dostatečně? Bez vody nebudou žádné výsledky. Již 5% úbytek tekutin snižuje efektivitu cvičení o 30 %

Pokud během vašeho tréninku nepijete dostatečné množství vody, vaše tělo vám to může nehezky oplatit. Toto jsou nejhorší možné důsledky.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Voda je pro naše tělo velmi důležitá, a to zejména když vykonáváme těžký trénink, během kterého ze sebe vypotíme velké množství tekutin. Přesto se stále najdou jedinci, kteří si myslí, že je během tréninku lepší přísun vody omezit. Podle odborníků a profesionálních sportovců však tato skutečnost může naopak přinést nevyhovující až nebezpečné účinky pro náš organizmus. Seznamte se proto s tím, co se stane, když během tréninku nebudete pít vodu. 

Ztrácíte vodu, nikoliv přebytečný tuk

Někteří lidé si myslí, že pokud nebudou během tréninku pít vodu, pomůže jim to rychleji zhubnou. Tento efekt se sice projeví na váze ihned po dokončení cvičení, ovšem bude trvat pouze do doby, než se opět napijete. Důvodem je fakt, že pokud během tréninku nepijete, ztrácíte vodu, které si vaše tělo uložilo, nikoliv tuky. Spíše tedy akorát hazardujete s hydratací. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Stárnutí pleti

Pravidelné sportování může podle mnoha odborných studií omlazovat naši pokožku. Je to především díky prokrvení pokožky, kdy se buňky obohacují o kyslík, v čehož důsledku se zvyšuje tvorba kolagenu, bílkoviny, která podporuje pružnost kůže. Aby ovšem docházelo k správné cirkulaci krve, je zapotřebí do těla dostat dostatečné množství tekutin, které umožní, aby k této tělesné vlastnosti mohlo dojít. Pokud tedy během tréninku nebudete pít dostatek vody, pravděpodobně vám vyraší vrásky na obličeji dříve. 

Neefektivní trénink

Vědci se domnívají, že má dehydratace během tréninku negativní vliv na to, jak moc bude dané cvičení pro vaše tělo efektivní. Někdejší studie prokázala, že pokud ztratíte 5 procent tekutin, efektivita vašeho tréninku se sníží o celých 30 procent. Abyste tedy docílili co nejlepších výsledků, vždy si do posilovny přineste alespoň litrovou flašku vody.  

iZdroj fotografie: Pxhere

Zvýšená srdeční zátěž

Pokud během tréninku nebudete přijímat dostatek tekutin, vaše krev začne houstnout a vaše cévy se začnou stahovat, aby šetřily zbylé množství vody. V důsledku toho je však na vaše srdce vyvíjena věští zátěž, protože orgán musí vyvinout dostatečné úsilí, aby hustá krev mohla protékat úzkými cévami.

V těle zůstávají nebezpečné toxiny

Vaše tělo se během tréninku zbavuje přebytečných toxinů silným pocením a prokrvením pokožky. Pokud mu ovšem nedopřejete dostatek tekutin, pocení nebude tak intenzivní a většina nebezpečných látek zůstane ve vašem těle. To může indikovat různé vyrážky, akné anebo svědivost kůže. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Delší svalová bolest 

Bolest svalů je důkaz toho, že váš trénink byl opravdu kvalitní. Pokud ovšem nebudete během tréninku pít dostatečné množství vody, může tato bolest přetrvávat déle, než jen pár dní. Potrhaná svalová vlákna se po tréninku obnovují pomocí přísunu bílkovin a sacharidů, která se k nim dostávají pouze tehdy, když máte v těle dostatečné množství tekutin.

Jaké množství vody vypijete během tréninku vy? 

Zdroj: Brightside

Diskuze Vstoupit do diskuze
95 lidí právě čte
Zobrazit další články
JakZdravě.cz
JakZdravě.cz
Už žádné „koláče“ ani zápach. Zamezit pocení se dá i přírodní cestou a funguje to lépe, než kupované deodoranty
Události247.cz
Události247.cz
Vláda projedná změny solidárního příspěvku na ubytování uprchlíků. Rozdíl bude v penězích za pokoj a za celý byt
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nedostatek klasických raketometů Ukrajinci řeší různými improvizacemi. Fungují, ale moderní zbraně nenahradí
adbz.cz
adbz.cz
Připravte se na legendární úrodu rajčat a okurek. Pokud je pohnojíte domácím roztokem ze dvou složek, bohatě se vám odvděčí