Mimozemské civilizace mohou kolonizovat galaxii bez mezihvězdných lodí. Je to jen otázka času

Cestování vesmírem není rozhodně pouhou fantazií. Existuje využití různých galaktických těles, které lze použít jako dopravu k planetám s potenciálními známkami života.

i Zdroj fotografie: iStock

Civilizace mohou kolonizovat jiné světy i bez vesmírných lodí schopných létat mezi hvězdami. Místo toho mohou využívat osiřelé planety cestující jejich hvězdnými systémy. Takové cestování však není tak prosté a podmínky nejsou nikterak příznivé. Doba ale samozřejmě postupuje, a možnosti lidských sil, jak dosáhnout nemožného, expandují.

Jak planety pomohou cestovat?

Lidstvo sice nemá žádné vesmírné lodě schopné cestovat mezi hvězdami, ale rozhodně nehodlá jen tak sedět a čekat na svoji zkázu. Stačí umět cestovat mezi planetami a čekat na vesmírného cestovatele, který živé bytosti hodí do jejich nového domova. Vědci tvrdí, že takovým domovem by mohly být osiřelé planety. Tyto objekty podobné Zemi se však tvoří daleko od hvězd nebo jsou v rané fázi jejich vývoje eliminovány ze sluneční soustavy. Během své rané fáze létají volně vesmírem a v rozmezí stovek milionů let proletí kolem velkého množství hvězd.

Cestování mezi hvězdami

Právě tyto skupinky hvězd by sloužily k dopravnímu využití. Mimozemská civilizace by na jejich povrchu mohla stavět kupolovitá města a jaderné reaktory. Pokud ne živé bytosti, tak alespoň jimi vytvořené inteligentní stroje se rozhodně do jiných světů dostat mohou. Je to jen otázkou času a postupného vývoje strojů, které by byly schopny taková primitivní města postavit.

Doba trvání cesty

Osiřelá planeta sama o sobě nemůže podporovat život, i když je svým chemickým složením podobná Zemi. Bez slunečního záření veškerá voda na povrchu zamrzne. Je však třeba poznamenat, že cesta na osiřelou planetu může trvat opravdu dlouho. Rychlost takových objektů ve vztahu ke hvězdám se měří v desítkách či stovkách kilometrů za sekundu, ve vztahu ke vzdálenosti mezi hvězdami ve světelných letech. Let by tedy probíhal stovky tisíc až miliony let.

iZdroj fotografie: Unsplash

Použití ledových trpaslíků

Alternativou osiřelých planet by mohli být ledoví trpaslíci, podobně jako Pluto a Sedna ve sluneční soustavě. Mají také značné zásoby zamrzlé vody. Vědci tvrdí, že by jim tlaková vlna mohla poskytnou dostatečné zrychlení, aby překonali gravitaci a stali se vesmírnými cestovateli. Ve všech ostatních ohledech bude taková cesta podobná osiřelé planetě s tím rozdílem, že si cestující nebudou moci vybrat trasu.

Jak detekovat osiřelou planetu?

Dle studií lze osiřelé planety, které mohou být transportem pro jiné civilizace, detekovat i moderními prostředky, a to např. radioteleskopy, které zachycují neobvyklé elektromagnetické vlny. Nejznámějším takovým signálem je „Signal Wow“ zachycený roku 1977 ve Spojených státech. Jestli však pochází z osiřelé planety nebylo možné ani pomocí technologií zjistit. Nezbývá nic jiného, než čekat na podobný signál z vesmíru, u kterého se poloha detekuje.

Máte nějaké tušení, co mohlo zapříčinit zmíněný „Wow“ signál?

Zdroj: Science