Nové cedulky v českých obchodech: Budou jenom elektronické. Hlavně důchodci s tím budou mít problém

Nové cedulky v českých obchodech. Budou jenom elektronické. Hlavně důchodci budou mít problém s tím, aby se dozvěděli ceny produktů. Vývoj však nejde zastavit.

cedulky i Zdroj fotografie: Alexander Davronov / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Skoro se zdá, jako by se v dnešní době všechno točilo kolem ochrany životního prostředí. Co bylo dříve z plastu, je dnes z papíru, a co bylo z papíru, to přechází do digitálního prostoru. Ve skutečnosti se však jedná o logický vývoj vpřed, který nám moderní technologie umožňují. Brzy by tak měly regály českých obchodů zaplnit digitální cedulky s cenami nabízených potravin.

Digitální cedulky v českých obchodech

Průkopníkem nové inovace by se měl stát obchodní řetězec Billa, který digitální cedulky už v některých sekcích zavádí. Setkat se s nimi můžete například u ovoce a zeleniny. Digitální cenovky sice představují značnou investici, ale zároveň s sebou přináší spoustu výhod a z dlouhodobého hlediska také nemalou úsporu peněz i času. Jedná se tudíž o investici, která slibuje určitou návratnost a benefity navíc. Předně se v tomhle ohledu mluví o velké úspoře papíru, jak uvádí web Aazdraví.cz.

Cenovky potravin se v některých obchodních řetězcích mění téměř denně v závislosti na aktuální slevové akci. Většinou se jedná o komplikovaný proces. Tištěné cenovky musí pracovníci vyměnit ručně, což je značně zdlouhavé, a navíc může docházet k omylům, na které následně doplatí zákazníci. Staré cenovky navíc pokaždé skončí v koši. Digitální cedulky by celý proces přeceňování potravin usnadnily. Ceny by bylo možné měnit centrálně a řetězec by ušetřil spoustu peněz na tištění papírových cenovek.

cedulky
iZdroj fotografie: Carli Jean Miller / Creative Commons / CC BY-SA
Cenovky, letáky i účtenky – brzy jim všem bude konec.

Konec čeká také letáky a účtenky

Digitální cedulky však nejsou jediným artiklem, který se v blízké budoucnosti změní. Už nějakou dobu se mluví o zavedení recyklační daně na tisk slevových letáků, která by jejich produkci značně omezila. Papírové letáky totiž představují významný odpadní artikl, který akorát zaplňuje naše poštovní schránky. Mnohé řetězce už nyní přechází na digitální verzi letáků, která je přístupná ve věrnostní aplikaci daného obchodního řetězce.

V žádném případě nenechávejte účtenky na pokladně. Stáváte se tím snadnou kořistí pro podvodníky

Podobný osud čekají také papírové účtenky za nákup. Už dnes vám dají některé řetězce na výběr, zda chcete účtenku vytisknout nebo nikoliv. V případě obchodního řetězce Lidl pak máte možnost dostávat elektronickou účtenku přímo do věrnostní aplikace. Zatímco dnes se stále jedná spíše o výjimečné případy, brzy by se mělo jednat o standard, který výrazně omezí spotřebu papíru a jeho hromadění v odpadních kontejnerech. Je však velmi pravděpodobné, že především starší generace budou mít s chystanými změnami problém.

Diskuze Vstoupit do diskuze
92 lidí právě čte
Autor článku

Veronika Helmová

Zobrazit další články