Přichází revoluce ve vyhledávání přes Google! Nově bude využívat umělou inteligenci a uživatelé za něj budou platit nemalý poplatek. Máme se na co těšit.
Společnost Google přichází s další novinkou, která asi mnohé uživatele nepotěší. Chce zavést poplatek za rozšířené vyhledávání přes Google, které využívá umělou inteligenci. Jedna z možných strategií je, že se vyhledávaní pomocí AI stane součástí stávajících předplatných balíčků. Každý, kdo bude chtít tuto novinku využít, si bude muset připlatit. Standartní vyhledávání by však nadále mělo zůstat zdarma.
Vyhledávání přes Google
Google je asi nejoblíbenější a nejběžnější vyhledávač vůbec. Využívají ho miliony uživatelů na celém světě, kteří si cení jeho přehlednosti a jednoduchosti. Věděli jste ale, že můžete využít i rozšířenou verzi vyhledávání, která používá umělou inteligenci? Pokud jste to doposud nevyzkoušeli, brzy už si za tuto funkci budete muset připlatit. Podle novin Financial Times chystá Google v tomto ohledu výraznou změnu.
Nově by se vyhledávač s umělou inteligencí mohl stát jednou z placených služeb Googlu. Přidal by se tak do řad jiných placených aplikací, jako je například Google One. Navíc by toto vyhledávání mělo nadále obsahovat reklamy, které společnosti v současné době generují největší zisky.
Vzestup umělé inteligence
Je tedy možné, že vyhledávání přes Google čeká drobná revoluce. Společnost tímto způsobem reaguje na narůstající oblibu služeb umělé inteligence, jako je ChatGPT a OpenAI. Tyto služby momentálně dominují oblasti umělé inteligence. Google potřebuje přijít se svou odpovědí na tento trend, ale zárovň musí myslet také na své výdělky. Největší peníze momentálně společnosti generuje reklama při vyhledávání. V loňském roce dosahovaly zisky z reklamy závratných 175 miliard dolarů. Je nepravděpodobné, že by se společnost chtěla těchto výdělků vzdát.
Pokrok vs. zisk
Základní verzi vyhledávání přes Google s pomocí umělé inteligence testuje společnost už od května loňského roku. Tato služba je známá jako Search Generative Experience (SGE) a uživateli při vyhlédávání nabídne klasický výpis informací vygenerovaných umělou inteligencí, jak je známe například ze služby ChatGPT. Za výpisem následují klasické odkazy a reklamy, které uživatele přesměrují na stránky odpovídající jeho vyhledávání. Vedení Googlu se obává, že by použití umělé inteligence mohlo ohrozit klikání na odkazy a reklamy. To by pro společnost znamenalo značný únik zisků.