Klasičtí Češi: V roce 2023 si nejvíce vyhledávali na Google svrab, 90 % lidí ani neví jak volit

Češi se letos opět předvedli. Google vydal oficiální statistiky toho, co Češi na Google vyhledávali nejčastěji.

i Zdroj fotografie: Pxhere
                   

Jako každoročně, i letos se Google rozhodl sdílet seznam toho, co zajímalo uživatele po celém světě. Tento vyhledávací gigant prezentuje několik kategorií a přehledů pro mnoho individuálních zemí, a samozřejmě mezi nimi nesmí chybět ani český výřez. Podívejme se tedy na to, co bylo v roce 2023 nejhledanější mezi Čechy. 

Osobnosti

V kategorii tuzemských osobností se nejvíce vyhledávanou osobou stal současný prezident České republiky, Petr Pavel. Následoval ho na žebříčku Andrej Babiš, po němž následují Kazma, Monika Babišová a Danuše Nerudová. Je zřejmé, že letošní prezidentské volby výrazně ovlivnily tento žebříček, což potvrzuje i kategorie „Události,“ kde dominují zmíněné volby. Těsně za nimi se umístila nedávná válka v Izraeli a Gaze, a na třetím místě se objevuje spojení Donio Martínek. Pokud vám toto spojení nic neříká, jedná se o dobročinnou sbírku na léčbu nemocného Martínka v zahraničí, která byla úspěšná a vybralo se v ní dostatek finančních prostředků. 

iZdroj fotografie: Pxhere

A co otázky

Další žebříčky Google pro rok 2023 zahrnují otázky typu „Proč“ a „Jak.“ Mezi nejčastější „Proč“ dotazy patří otázky o nespavost na levém boku, válku v Izraeli a Gaze, volbu Babiše, svítící světlušky a odstranění osobních myšlenek. Mezi „Jak“ otázkami vyniká například jak volit, jak podat daňové přiznání přes datovou schránku, jak hluboký je Titanic, jak zrušit datovou schránku a jak vypadá svrab. V kategorii celebrit a událostí lze vypíchnout jména jako Matthew Perry, Ken Block, Tina Turner, Karel Schwarzenberg, Vašo Patejdl, a v oblasti filmů a pořadů se objevují trendy jako Stardance, One man show the movie, Survivor, Eliška a Damián a Love Island.

Pokud jde o trendy vyhledávání, vyniká obliba Lidl, následovaná tématem příštího roku (2024) a výrazným nárůstem zájmu o akční leták na třetím místě. Mezi vyhledávanými frázemi jsou zřetelné vzestupy výrazů jako „chat gpt“ (+ 2 000 %), „chatgpt“ (+ 1 550 %) a „foodora“ (+ 1 400 %). 

Zdroj: Mobilizujeme
Diskuze Vstoupit do diskuze
114 lidí právě čte
Autor článku

Patrik Burčal

Zobrazit další články