Auto není jen pohodlným způsobem přepravy, ale také velkou odpovědností řidiče. Platí to zvláště během špatného počasí, kdy se vozovka i vůz chovají zcela jnak.
Podle amerických vědců a jejich studie stojí za 22 % všech silničních nehod právě meteorologické okolnosti. Proto je klíčové, aby si byli řidiči jasně vědomi toho, jak se může jejich vůz chovat na vozovce v závislosti na tom, jak se mění právě počasí. Jedete-li v mlze, otevřete postranní okna, abyste lépe slyšeli venkovní zvuky. Zapněte také světla nablízko místo těch určených na dálku.
Rizika kluzké vozovky a deště
Když se dostanete během jízdy na kluzkou vozovku, dávejte zvláštní pozor při najíždění na mosty a sjíždění z nich. Směs soli a písku se z nich dostává pryč velmi rychle, což znamená pro řidiče zvýšené riziko. Jedna z hlavních britských pojišťovacích společností nedoporučuje používat během deště zadní mlhovky, protože mohou zakrýt brzdná světla. To pak zmate řidiče za vaším autem.
Pokud se za jízdy dostanete do silného deště během noci, mějte na paměti riziko kapek na čelním skle. Mohou odrazit světlo a vás jako řidiče tudíž oslnit. Silné proudy deště také vytváří odrazy, pokud do nich něco zasvítí. Proto je namístě pečlivě regulovat sílu předních světel, tak se jejich proud nedostane příliš nahoru. Noční řízení vytváří určitý dojem izolovanosti od prostředí a vlastní světla mohou proto být ještě zrádnější.
Sněhové závěje a prachové bouře
Když se na silnici střetnete s výraznými sněhovými závějemi, nestrhávejte volant do opačného směru. Je naopak potřeba nechat auto jet v původním směru a dostat se zpátky na vozovku jednoduše kontinuálním přidáváním plynu. Trochu jiný postup je namístě v případě prachové nebo písečné bouře. Krom dalších metod doporučuje jeden velký výrobce opustit silnici, zaparkovat u krajnice a vypnout přední světla.
Pokud je necháte zapnutá, protijedoucí i další auta si mohou vaše stojící auto splést s běžnou dopravou a vrazit do něj. Při jakémkoli jízdním režimu je základem bezpečnosti chovat se předvídatelně. Kromě toho, že tak předcházíte problémům na své straně, usnadňujete maximálně jízdu i řidičům okolo sebe. Každý „kiks“ se totiž na vozovce obvykle řetězí a vede k větším nehodám, za špatného počasí to platí dvojnásobně.
Které počasí za jízdy nejvíce nesnášíte a proč?