Automechanik varuje před neduhy, kterých se řada lidí dopouští. Markantně snižují životnost vašeho auta

Moderní auta mají spoustu bezpečnostních prvků a prakticky o všechno už se stará počítač. I tak je ale stále několik věcí, kterým by se měl v autě každý vyhnout.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Dnešní vozidla už jsou kolikrát více počítače než klasické stroje a komunikují s námi prostřednictvím zabudovaných tabletů a dalších displejů. Stejně tak diagnostika v servisu probíhá připojením speciálního zařízení. Stále však existuje několik elementárních věcí, kterým je nejlepší se během řízení vyhnout, pokud chcete svůj vůz zachovat ve stavu spolehlivé funkčnosti. Takže které neduhy auto dlouhodobě ohrožují?

Vypínání motoru během jízdy a klíčky

Pokud startujete tlačítkem, obvykle jedním zároveň motor zapínáte i vypínáte a může dojít k náhodnému zmáčknutí. Když k tomu dojde omylem při řízení v dostatečné rychlosti, nic tak hrozného se neděje. Moderní auta mají totiž mnoho ochranných mechanismů, které těmto věcem brání. Ale i tak, zkuste se tomu vyhnout. Dalším neduhem je řazení zpátečky během řízení. I když tento úkon počítač vyhodnotí jako chybnou akci a nic se nestane, není to dobrý nápad.

iZdroj fotografie: Pxhere

Podobně je to s volbou „parkování“ během jízdy. Prostě to ani nezkoušejte. Počítač vozu tento příkaz sice z bezpečnostních důvodů zablokuje, ale protichůdné příkazy mohou při častějším výskytu auto poškodit. Na klíčky od auta nevěšte příliš mnoho dalších klíčů ani přívěsků, ideální je opravdu nechat je separátně. Kov přece jen něco váží a přítomnost takové zátěže v dírce zapalování může její mechanismus časem solidně rozhodit.

Kouzlo běžné pravidelné údržby

Následujte instrukce výrobce, hlavně co se týče značky a pravidelnosti výměny oleje. Tyto údaje se uvádí z dobrého důvodu. Tohle se týká hlavně zcela nových aut. Někteří výrobci používají velmi řídké oleje, když auto opouští výrobní linku. Tyto oleje je opravdu potřeba měnit jednou za každých cca 1 000 ujetých kilometrů. Nespoléhejte také na „zaručené rady“ v diskusních fórech a opravdu používejte olej určený výrobcem.

iZdroj fotografie: Pxhere

Nepřeplňte motor auta. Vždycky je u něj měřák, na kterém je označena míra plnosti. Dolejte do tohoto bodu a ne víc, jako u láhve. Když to přeženete, s velkou pravděpodobností se setkáte s katastrofálními následky a také kouřem, který bude vycházet doslova a do písmene ze všech koutů auta. Kroťte svoje ego a pocit, že o autech přece víte všechno, takže tohle není problém. Je lepší si dát opravdu pozor než pak řešit složité následky.

Prázdná nádrž a varovné kontrolky

I ten nejkvalitnější benzín má v sobě malé částečky. No a gravitace funguje všude, takže i tyto částice se drží u dna nádrže. Pokud budete jezdit jen „na výpary“, budou se tyhle nánosy sbírat na dně. Obecně vzato je vhodné nádrž doplnit tehdy, když množství paliva klesne asi na jednu čtvrtinu svého objemu. Krom toho tu jde o mokré pumpy, které nejlépe pracují, když jsou opravdu plně ponořené, tak je nenechávejte na suchu.

iZdroj fotografie: Pxhere

Kontrolky problémů má každý vůz nastavené trochu jinak, ale obecně jde o barevné ikonky. Zelená (někdy modrá) barva ukazuje aktivaci konkrétního systému. Žlutá naznačuje, že je potřeba něco zkontrolovat nebo seřídit. Červená je pak znakem vážného problému, který si zasluhuje důkladnější zásah. Při jejím zobrazení je většinou velkým rizikem pokračovat v normálním řízení. Obecně vzato, když jde do červena, volejte mechanika.

Jak pečlivě se staráte o svého plechového oře? Kolikáté auto už máte?

Zdroj: BrightSide

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Zobrazit další články