Máte účet u nejznámější banky v Česku? Stačí 10 vteřin a přijdete o všechny své peníze

Máte účet u nejznámější banky v Česku? Pak pro vás máme špatnou zprávu, můžete během pár sekund přijít úplně o vše.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Kyberzločinci se v poslední době snaží využít skutečnosti, že Česká spořitelna spojila své bankovní aplikace do jedné. Skrze SMS zprávy posílané uživatelům se snaží vést na falešné verze programů nebo phishingové stránky, a dokonce i přímo volají lidem. 

Kyberšmejdi

Klienti České spořitelny by měli být v období před Vánoci zejména opatrní. Doposud měli klienti České spořitelny k plnému využívání svých účtů dvě mobilní aplikace – bankovní aplikaci George pro přístup k účtům a George klíč, který sloužil k potvrzování transakcí a přihlašování místo SMS zpráv. V průběhu podzimu však banka rozhodla sjednotit aplikace a nyní mohou klienti vyřídit vše s pomocí aplikace George. Aby byl přechod co nejhladší, probíhá migrace zákazníků na nový systém postupně. 

Podvod

Kybernetičtí podvodníci využívají situace na trhu a snaží se klamnými metodami. Zaměstnanci České spořitelny varují klienty, kteří obdrží podezřelé SMS s odkazy na přihlášení do aplikace George nebo stažení falešné aplikace. Podvodníci dokonce volají pod různými záminkami, například nabízejí pomoc s přechodem mezi aplikacemi nebo varují před možným napadením účtu, aby klienty přiměli k poskytnutí aktivačního kódu. Pracovníci spořitelny zdůrazňují, že veškeré uvedené případy jsou podvodné. 

Cílem podvodníků je získat přihlašovací údaje do aplikace George a tak získat kontrolu nad penězi klientů. V současné době mohou podvodníci relativně snadno podvrhnout oficiální telefonní čísla institucí pomocí tzv. „spoofingu“. To znamená, že i když na displeji telefonu vidíte zobrazené číslo, nemusíte skutečně hovořit s pracovníkem banky. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Promyšlený trik

Tento trik se netýká pouze České spořitelny, ale téměř jakékoli finanční instituce, úřady nebo společnosti. Odborníci z Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) radí, aby si klienti ověřili na infolince své banky, zda skutečně volal zaměstnanec instituce, než přistoupí k jakýmkoli neověřeným krokům, jako je odevzdání osobních nebo citlivých údajů nebo převod finančních prostředků. Vzhledem k nebezpečí spojenému s neověřenými telefonáty nebo komunikací s neznámými osobami prostřednictvím SMS, e-mailů nebo jiných zpráv by neměli uživatelé přijímat žádná unáhlená rozhodnutí.

Zdroj: Novinky
Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Patrik Burčal

Zobrazit další články