„Hezké“ věci, které děláte v restauraci a obsluhu jimi přivádíte k šílenství: „Nesnažte se být přehnaně milí,“ říká servírka

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Budete tedy pravděpodobně překvapeni, že největším problémem číšníka v restauraci je zákazník, který to myslí dobře.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

„Milujeme všechny naše hosty, zvláště ty, kteří se snaží být milí a nápomocní. Ale je rozdíl mezi hostem, který rychle utírá zaneřáděné dítě, a tím, kdo si vezme sklenku martini z plného tácu. Někdy může být milý a ochotný zákazník noční můrou číšníka,“ řekla z Food&Wine Susan Perry, spolumajitelka sítě restaurací v americké Tampě.

Neberte nic z jejich podnosu

Možná se nemůžete dočkat, až dostanete svou sklenici Merlotu, a když uvidíte, jak se na podnosu číšníka třpytí, sáhnete po ní. Z vašeho pohledu odebírání sklenice ulehčuje číšníkovi zátěž. Ale to opravdu nikomu nepomůže. „Žijete v domnění, že pomáháte číšníkům tím, že sáhnete po prvním martini nebo sklenici piva. Ve výsledku to skončí pravděpodobně tak, že se vy nebo čísník budete muset osprchovat, protože se někdo z vás nejspíše polije. Takže jako obecné pravidlo to prosím nedělejte,“ nabádá Perry.

Uklízení jídelního stolu

Dojedli jste a chcete na sebe naskládat talíře, aby se lépe odnášely. Bohužel, předat číšníkovi hromadu talířů pokrytých jídlem a nádobím, které nejsou vyvážené, je trochu kruté. O to horší je odložit na ně zmačkané ubrousky. To bývá dokonce urážlivé a hlavně nehygienické. Existuje způsob, jak sbírat a odnášet talíře. Tak ať si s tím poradí profesionálové.

Neustálé měnění stolů

Představte si, že si vyberete stůl, kde si objednáte, a pak si poklidně odejdete jinam. Restaurační sály, hospody a všeobecně jakékoli instituce jsou obvykle rozděleny mezi zaměstnance, kteří se musí držet na určitých stanovištích. Pokud tedy změníte stůl, pak vás možná bude dále obsluhovat jiný číšník. Pokud se tedy celý restaurační personál neurazí a nepošle vás „někam“. Výjimkou je zhoršení počasí, když zrovna sedíte venku. Zde číšníci reagují často klidně, jelikož ocení, že nemusí zbytečně moknout.

iZdroj fotografie: Unsplash

Naplnění vlastního poháru

Zdá se, že váš číšník je zaneprázdněný, takže místo toho, abyste ho obtěžovali s doplňováním sklenice na vodu, jdete k baru a nalijete si z automatu. Jenže si vás všimne manažer a začne nadávat číšníkovi, že nedělá svou práci„Váš číšník může být u jiného stolu nebo v kuchyni a nese vám jídlo, ale tím, že se obsloužíte sami, způsobíte, že všichni ostatní budou vypadat špatně. Pokud nejste spokojeni s obsluhou, požádejte o rozhovor s manažerem. Samoobsluha ale nikomu nic dobrého nepřinese,“ říká Perry.

Číšník nebo chůva?

Vaše dítě je rozkošné, tak proč by si to nemohl užít i číšník tím, že na pár minut vystoupí ze „závodu o čas“. Poslouchat ho, jak zpívá abecední písničku, je jistě mnohem příjemnější, než přijímat objednávku od nevrlého chlapíka u vedlejšího stolu. Ale bez ohledu na to, jak milé je vaše dítě právě teď, jeho nálada se může během vteřiny změnit a z celého stolu se stane peklo. Číšník poté vypadá při servírování křičícímu dítěti neprofesionálně. Dbejte tedy s úctou na vaši obsluhu.

Zdroj: Insider

Jaké chování naopak vytáčí vás ze strany číšníků?

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Zobrazit další články