Známý český e-shop krutě napálil své zákazníky. Jeden nákup a průšvih je na světě. Jak si vůbec mohou něco takového dovolit? Případem se zabývají právníci.
O internetových podvodech zde píšeme poměrně často. Většinou se jedná o jednotlivce nebo organizované skupiny podvodníků, kteří vymýšlí různé způsoby, jak získat přístup k bankovnímu účtu oběti. Nedávno došlo k podvodu, který ve svém provedení nemá obdoby. Známý český e-shop využil dobré vůle svých zákazníků k markantnímu navýšení svého zisku. Způsob, jakým toho dosáhl, je nechutný.
Český e-shop své zákazníky využil
Český e-shop Brašnářství Tlustý na svých sociálních sítích zveřejnil zdrcující zprávu – firma s dlouhou rodinnou tradicí krachuje. Nový majitel firmy, Ivan Petrův, v příspěvku vyzval všechny zákazníky, aby si zakoupili jejich zboží, jinak firmě hrozí bezprostřední krach a insolvence. Firma získala také podporu některých předních českých médií, která jí poskytly reklamu zdarma.
Na reklamu zareagovaly tisícovky lidí, kteří okamžitě zamířili na e-shop učinit svou objednávku. Nápor objednávek byl v jednu chvíli tak vysoký, že e-shop na několik hodin spadl a nebyl dostupný. O pár dní později však vyšla najevo nechutná pravda.
Nechutný marketingový tah
Brašnářství Tlustý ve skutečnosti nečelil bezprostřednímu krachu, celá tato šaráda byla jen podlým marketingovým tahem, jak si zajistit nové objednávky. Ve společnosti se po tomto odhalení právem zvedla vlna nevole. Zákazníci se cítí být podvedeni a také někteří právníci se vyjádřili, že toto neetické jednání hraničí s podvodem. Český e-shop však jakoukoliv vinu odmítá a argumentuje, že přece každý hledá způsob, jak získat práci a vydělat peníze. Lidé, kteří v dobré víře u firmy nakupili, nyní své objednávky ruší.
Nekvalitní zboží a špatný servis
Český e-shop se v příspěvku odkazoval na dlouholetou rodinnou tradici brašnářství. Mnozí však po tomto fiasku poukázali na skutečnost, že nynější Brašnářství Tlustý už nemá s touto tradicí nic společného. Ivan Petrův se původního majitele a zakladatele firmy šikovně zbavil, jak uvádí web iDnes.cz, a e-shop zahrnul do svého byznysového portfolia.
Brašnářství Tlustý tak v tuto chvíli nabízí mnohem širší sortiment a jeho kvalita citelně klesla. Zákazníci si často stěžují také na zákaznický servis e-shopu. Vyskytly se případy, kdy nebylo objednané zboží dodáno ani po dvou či třech měsících od objednání.