Na sociální síti Facebook se teď šíří nový podvod. Spousta lidí se už nachytala a přišli tak o všechny své úspory. Nejhorší je, že Facebook na tom nechutně vydělává.
Internetoví podvodníci stále nepolevují. Některé jejich praktiky jsou už dokonale popsané a povědomí o nich má i širší veřejnost. Některé naopak bezpečnosti experti stále objevují a snaží se jim přijít na kloub. Podobnému zkoumání byly podrobeny i podvodné reklamy, které se hojně vyskytují na Facebooku. Překvapením pro všechny bylo, když během investigace vyšlo najevo, že kromě podvodníků na těchto podvodech vydělává také společnost Meta, která Facebook spravuje.
Podvodná reklama na Facebooku vydělává
Poznáte ji poměrně lehce. Většinou láká nějakým skandálním sdělením, které se většinou týká mediálně známé osobnosti. Často pro tyto podvody bývají zneužívána jména sportovních i filmových celebrit. Skandální titulek má uživatele přimět, aby na podvodnou reklamu na Facebooku kliknul. V prvním kroku se tak dostává na falešnou stránku velké mediální společnosti, jako je například BBC. Po krátké chvilce se objeví okénko, které uživatele vybízí k vytvoření účtu a slibuje všelijaké výhody.
Reklama v reklamě
Tyto falešné stránky většinou bývají prolezlé další falešnou reklamou, která většinou slibuje výhodné investice s nereálně pohádkovými výdělky. Kdo však jednou na takové stránky zavítá, předpokládá se, že má pro podobné lákadla slabost, a tudíž se nechá velmi lehce přesvědčit, aby se na falešném investičním portálu registroval.
Po úspěšné registraci se oběti ozve údajný investiční poradce a oběť se už jen veze. Během chvilky tak může přijít klidně i o 15 tisíc korun. Vše přitom začíná právě mediálně zajímavou reklamou na Facebooku. Podobné podvodné praktiky jsou podrobně popsány v této brožurce, kterou vydala společnost Check First.
Facebook na tom všem také vydělá
Šokující odhalení přináší zpráva, že kromě podvodníků, jsou podvodné reklamy na Facebooku výnosné také pro mateřskou společnost Meta. Během výzkumu bylo na Facebooku aktivních na 1 500 reklam a téměř 90 podvodných webů, na kterých Meta vydělala okolo 150 tisíc dolarů. Vyjádření společnosti přitom pouze poukázalo, že se jedná o globální problém celého trhu a požádali, aby výsledky výzkumu zůstaly důvěrné. Uživatelé by však o podobných praktikách měli být informováni.