Generali Česká pojišťovna čelila u soudu ostré kritice. Její jednání bylo označeno za nemravní a protizákonné. Poškození klienti mají nárok na odškodné.
Generali Česká pojišťovna prohrála soudní spor o starší smlouvy kapitálového životního pojištění. Podle rozsudku jednala při uzavírání a spravování těchto smluv nemravně a protizákonně. Pojišťovna tak během soudního řízení čelila ostré kritice svého jednání, kdy těžila z protiprávního stavu svých smluv. Nyní musí uhradit všechny nároky poškozených klientů.
Generali Česká pojišťovna
Největší česká pojišťovna už dlouhodobě vybírá peníze od klientů, se kterými má sjednané neplatné smlouvy. Této skutečnosti si je přitom velmi dobře vědoma. Nový soudní rozsudek by však měl těmto praktikám učinit přítrž. Konkrétně se jedná o starší smlouvy o kapitálovém životním pojištění, které si u pojišťovny mohli klienti sjednat v letech 2007 až 2013. Mělo se jednat o kombinaci rizikového pojištění s investičním fondem.
Ve znění smlouvy však nebyla uvedena pravidla pro účtování poplatků a mnohdy neobsahovala ani konečnou částku pojištění, na kterou by měl mít klient nárok. Pojišťovna tak klientům strhávala částky v různé výši, o kterých klienta předem neinformovala. Mnozí zákazníci tak po čase zjistili, že mají na svém pojistném účtu mnohem méně peněz, než kolik jich tam fyzicky vložili.
O problému se dlouhodobě vědělo
O zmíněných neshodách byla pojišťovna opakovaně informována. Na nedostatky během let upozornila Česká národní banka, někteří politici a nakonec i soudy. Smlouva sjednaná za takových podmínek je z právního pohledu neplatná. Generali Česká pojišťovna však dál z těchto smluv těžila peníze.
Pro klienta pojišťovny v tomto ohledu vyplývá další riziko. Pokud je taková smlouva neplatná, nemusí pojišťovna klientovi vyplácet její plnění. Tomuto tématu se podrobně věnuje článek na webu Peníze, který mimo jiné uvádí, že v tomto případě Generali vnímá nárok klienta na vrácení peněz za promlčený.
Vše může vyřešit soud
Pokud jste podobnou smlouvu s pojišťovnou Generali v minulosti uzavřeli i vy, nezbývá vám nic jiného než dát případ k soudu. Česká republika v tomto ohledu neposkytuje možnost takzvané hromadné žaloby, takže k vymáhání odškodného se musí každý poškozený přihlásit sám. Neexistuje tak možnost, kdy by jeden pravomocný rozsudek ve prospěch klienta automaticky nařizoval odškodnění všem ostatním. Ani v případě, že jsou jednotlivé případy naprosto shodné.