Oblíbenou internetovou stránku, kterou každý den navštíví stovka Čechů, čekají velké změny. Nově už nebude její obsah dostupný zdarma. Poplatku se nevyhneme.
Oblíbenou internetovou stránku Seznam.cz čekají velké změny, které významně ovlivní všechny její návštěvníky. Stejně jako v případě některých sociálních sítí, spouští i Seznam.cz svůj druh předplatného. Nově tak budou mít jeho uživatelé na výběr, zda budou portál dál využívat zdarma, ale jejich osobní data budou využívaná k poskytování personalizované reklamy. Druhou variantou bude měsíční poplatek, který sice reklamu ze Seznamu neodstraní, ale nebude personalizovaná, pouze náhodná, která nevyužívá osobní data uživatelů.
Oblíbenou internetovou stránku
Seznam potvrdil, že zavedením měsíčního poplatku reaguje na požadavek Evropské Unie, který řeší větší ochranu osobních údajů uživatelů. Podle tohoto požadavku by měl mít každý uživatel možnost výběru, zda budou jeho data využívaná k reklamním účelům či nikoliv. Nesouhlas se zpracováním osobních dat řeší zavedení pravidelného poplatku, který by měl vyvážit ušlé zisky. Každou internetovou stránku v současné době živí právě personalizovaná reklama.
Oficiální prohlášení
„Majorita výnosů Seznamu pochází z reklamy. Naprosto však respektujeme uživatele, kteří o typ cílené inzerce na našich službách nemají zájem a aktivně vyjadřují nesouhlas se zpracováním dat. Abychom však nadále mohli pokračovat v tom, co děláme, nabízíme variantu využívání našich služeb bez cílené reklamy za poplatek 79 korun měsíčně. “ komentoval chystané novinky ředitel divize Identity a uživatelského profilu pro internetovou stránku Seznam.cz, Jiří Udatný.
Více úrovní předplatného
Jiří Udatný ve stejném rozhovoru dále uvedl, že internetovou stránku Seznam.cz čeká v budoucnu více úrovní předplatného. Náročnější uživatelé by se tak měli dočkat i varianty předplatného, které bude nabízet Seznam.cz zcela bez reklam. Dá se však očekávat, že tato úroveň předplatného bude výrazně dražší. Vedení portálu však nepochybuje, že si každá varianta najde svou cílovou skupinu uživatelů. Záleží tak na každém, co je pro něj důležitější, zda ochrana osobních dat nebo prohlížení internetu zdarma.