Také vám přišla SMS od T-Mobile, která vám slibuje vrácení přeplatku za služby? V žádném případě na ni nereagujte. Jedná se o podvod, který vás připraví o spoustu peněz.
Nový phishingový útok využívá jména oblíbeného mobilního operátora T-Mobile. Z důvěřivých uživatelů má vytáhnout přístupové údaje do jejich aplikace Můj T-Mobile, číslo platební karty a přístup k jejich financím. Jako záminku využívají vrácení přeplatku za služby. Pokud i vám přišla tato SMS od T-Mobile, mějte se na pozoru.
SMS od T-Mobile
Mobilní operátor T-Mobile na aktuální phishingový útok upozornil na svém profilu na sociální síti X (bývalý Twitter). Podle tohoto prohlášení rozesílají podvodníci emaily a SMS zprávy, které však můžete snadno rozeznat podle falešné emailové adresy. Mobilní operátor důrazně varuje své zákazníky, aby v žádném případě neklikali na přiložené odkazy. Pokud byste tak učinili, můžete přijít o své přihlašovací údaje do aplikace Můj T-Mobile. Podvodníci by pak mohli z dané aplikace snadno získat i přístup k vašim platebním údajům.
Přeplatek za služby
Záminka přeplatku za služby, která vás má přimět ke kliknutí na falešný odkaz, je velmi mazaná a určitě se najde spousta důvěřivých lidí, které vidina peněz navíc zbaví obezřetnosti. Proto byste si všechny takové informace měli vždycky ověřovat, než na přiložený odkaz kliknete. Pokud ve vás vidina přeplatku za služby vzbudila zájem, radíme vám, abyste kontaktovali pracovníky mobilního operátora a SMS od T-Mobile si u nich ověřili. Nebo stačí zadat znění zprávy do internetového vyhledávače, kde zjistíte, zda se jedná o legitimní záležitost nebo o podvod.
Podvody hlaste
Mobilní operátor T-Mobile své zákazníky žádá, aby všechny tyto emaily a SMS od T-Mobile hlásili na emailové adrese [email protected]. Tím se zpráva s pokusem o podvod dostane k bezpečnostnímu středisku společnosti, které může následně podniknout potřebné kroky k ochraně svých zákazníků. Většinou se snaží zablokovat přístup na podvodné stránky, na které vede odkaz ve zprávě, aby ochránili všechny své důvěřivé zákazníky. Největší náchylnost k reakci na podobné podvody hrozí u seniorů, dětí a mladistvých.