Lovci mimozemšťanů zachytili záhadný signál přicházející z nejbližšího hvězdného systému

Nejbližší hvězdný systém se stal zdrojem podivných signálů, které zachytili astronomové lačnící po mimozemských civilizacích.

i Zdroj fotografie: Unsplash.com

Skupina astronomů, která pátrá po známkách dalších civilizací mimo naši planetu, zachytila „zajímavé signály“ pocházející z oblasti Proxima Centauri, což je hvězdný systém nejbližší našemu Slunci. Badatelé stále připravují k vydání podrobnou studii týkající se objevu a data zatím nebyla zveřejněna, tedy aspoň podle dostupných veřejných zdrojů.

Přímá várka radiových vln

Signál je ovšem podle dostupných informací přímá várka radiových vln o frekvenci 980 MHz a byl zachycen v dubnu a květnu roku 2019 na Parkesově teleskopu v Austrálii. Tento přístroj je součástí 100milionového Naslouchače, projektu pátrání po radiových vlnách z technologických zdrojů nacházejících se mimo naši sluneční soustavu. Signál o frekvenci 980 MHz se objevil jen jednou a od té doby se neopakoval.

iZdroj fotografie: Pixabay.com

Ta frekvence je důležitou vlastností, protože podle vědeckých kruhů neodpovídá tato hladina satelitům a dalším zařízení vytvořených člověkem. Naslouchač zachytává neobvyklá vysílání prakticky neustále – mezi pozemskými zdroji, přirozenou aktivitou Slunce a v dalších oblastech je signálů skákajících sem a tam dost. Jenže tenhle signál podle všeho přišel přímo z oblasti Proxima Centauri, asi 4.2 světelných let od Země.

Další zvláštní skutečnosti

Co je ještě dráždivější je skutečnost, že se signál během pozorování lehce změnil, a to způsobem odpovídajícím pohybu planety během vysílání. Proxima Centauri zahrnuje jeden známý skalnatý svět o 17 % větší než Země a jednoho známého plynného obra. Nejmenovaný zdroj s přístupem k datům uvedl, že se jedná o prvního vážného kandidáta na mimozemskou komunikaci od „Wow! Signálu“. To je slavný signál zachycený roku 1977, který se také podobal techno signatuře.

iZdroj fotografie: Freeimages.com

Noviny ovšem poznamenaly, že i tento bude mít ovšem nejspíš prostší původ. Taková „prostota“ obvykle zahrnuje komety nebo vodíkové mraky, které by mohly vysvětlit i onen starý signál. Výzvou pátrání po mimozemské civilizaci je také to, že nikdo neví, jakou formou by takové světy mohly komunikovat, a nikdo nezná všechny přirozené zdroje vln ve vesmíru. Takže pokud dorazí něco sofistikovaného, je lákavé se rychle přiklonit k mimozemšťanům. Ani po zveřejnění se tak nedá očekávat skutečná odpověď na zdroj vysílání.