Země v ohrožení: V Mléčné dráze údajně mohou číhat 4 nepřátelské mimozemské civilizace

Případný vztah lidstva vůči mimozemšťanům je prozatím ve hvězdách, avšak konspirační teorie a horlivost všemožných studií a vědců nám otevírají nové možnosti.

i Zdroj fotografie: iStock

Mléčná dráha je domovem milionů potenciálně obyvatelných planet. V současnosti se udávají čtyři mimozemské civilizace, které by teoreticky mohly napadnout Zemi. Prostředky jim to však zatím nedovolují, naznačuje nový výzkum zveřejněný v předtiskové databázi arXiv. Nezrecenzovaný dokument zmiňuje také spojení s nepřátelskými mimozemšťany, ale to zůstává stále ve hvězdách.

Člověk vs. mimozemšťan

Tímto případem se zabýval jediný autor studie Alberto Caballero, doktorand zabývající se řešením konfliktů na University of Vigo ve Španělsku. Zkoumal historii lidstva a teprve poté se zabýval samotným vesmírem a jeho záhadami. Ve své studii zmínil, že dokument zabývající se touto problematikou poukazuje na rozdíly mezi člověkem a mimozemšťany. Konkrétněji se jedná o odhad prostřednictvím extrapolace pravděpodobnosti, že by lidská civilizace zaútočila nebo napadla obydlenou exoplanetu.

Aby dosáhl svého odhadu, Caballero nejprve určil počet států, které v letech 1915 až 2022 napadly jiné země. Zjistil, že celkem 51 ze 195 národů světa zahájilo během tohoto období nějaký druh invaze. Potom zvážil pravděpodobnost zahájení invaze každé země na základě procentuálního podílu této země na globálních vojenských výdajích. V obou těchto faktorech stály s přehledem na prvním místě Spojené státy americké.

Tužka, papír a matematika

Odtud Caballero sečetl individuální pravděpodobnost invaze každé země a poté součet vydělil celkovým počtem samostatných území na Zemi. Výsledné výpočty udávají pravděpodobnost 0,028 %, že lidé napadnou jinou obydlenou planetu. Caballero však napsal, že tato pravděpodobnost se týká současného stavu lidské civilizace. Pokud se neustálý vývoj lidstva udrží, tak by mohlo být mezihvězdné cestování možné za přibližně 259 let, dle Kardašovovy stupnice.

iZdroj fotografie: Pxhere

Jaká je tedy pravděpodobnost?

V závěru Caballero usoudil, že čtyři nepřátelské mimozemské síly nejsou až tak hrozivým počtem. Navíc pravděpodobnost, že by lidé mohli kontaktovat některou z těchto zákeřných civilizací a být jimi napadeni, je mizivá. Na škále pravděpodobných příčin zániku naší civilizace stále dominuje potenciální srážka s asteroidem, podobně jako za dob dinosaurů.

Náhled do budoucnosti

Ačkoli Caballerova studie představuje zajímavý myšlenkový experiment, autor připouští, že jeho model má omezení. Pravděpodobnost invaze je založena na velmi úzkém výseku lidské historie a vytváří mnoho předpokladů o budoucím vývoji téhož druhu. Jedním s předpokladů je taktéž neznámý vývoj mimozemské civilizace. Otázkou rovněž zůstává, zda bude vůbec myšlenkově schopna napadnout něčí planetu. Do jejich hlavy nikdo nevidí, ačkoli je to v daleké budoucnosti velice reálné.

Jak velkou hrozbou mohou podle vás být mimozemské civilizace?

Zdroj: ScienceDirect