Kolik let ještě potrvá, než najdeme očividný důkaz mimozemského života? Odborníci na to mají názor

Mimozemský život zaměstnává týmy po celém světě. Může to trvat ještě 10 let, 20 let. Někteří vědci ovšem tvrdí, že spolehlivé důkazy najdeme během dekád.

i Zdroj fotografie: Pixabay

Panelová diskuse odborníků na téma hledání důkazů mimozemského života poskytla zasvěcené odhady. A také vlastní zbožná přání ohledně toho, kdy se lidstvo může setkat s prvními reálnými důkazy o mimozemském životě. Konverzace se stala velmi svižně velmi vážnou, když Claire Webber z MIT doplnila své odhady o výklad Franka Drakea, autora Drakeovy rovnice. Uvedla, že Drake odhadoval rok 2024, takže se bude tohoto data držet taky.

Většinou v řádech let

Dle Mike Garretta, ředitele observatoře Jodrella Banka v Británii, je slušná šance nalezení života během dalších 15 let, pokud je řeč o Marsu. Podle něj je potřeba si nastavit jasný cíl, který stanoví kurz dalších věcí v této oblasti. Odhad v délce přibližně 15 let uvedly i další vědecké a astronomické kapacity. Neměly k němu ovšem podrobnější odůvodnění, které uvedla například astronomka MIT Sara Seager.

iZdroj fotografie: Pixabay

Podle ní je potřeba se soustředit na objevování exoplanet. Je tu totiž mnoho projektů právě s tímto směrováním, které by mohly mít na svědomí právě objev mimozemského života. Zahrnují hlavně vesmírné teleskopy, ovšem žádný se nebude realizovat v brzké době. I za předpokladu, že budou všechny schváleny a budou mít zelenou pro start, nejde o záležitosti několika měsíců. Odhadla proto výsledky během 20 let.

Různé přístupy k otázce

Ve všech případech jde jen o poučené odhady, ovšem nic jiného ani čekat nejspíš nelze. Bill Diamond, prezident a výkonný ředitel SETI institutu, uvedl „Rozhodně bych si rád myslel, že se k tomu dojde ještě za mého života. Snad to bude více let, než kolik si myslím, ale rozhodně věřím, že se toho dočkám.“ Diamond rozhodně nebyl jedinou osobou diskuse, která si vztáhla potenciální objevy ke svému vlastnímu životnímu času.

iZdroj fotografie: Pixabay

Peter Worden, moderátor diskuse a ředitel nadace Breakthrough Initiatives, ji zakončil asi nejtrefnějším způsobem. Ten byl ovšem v souladu s předchozími reakcemi. „Rád bych se toho dočkal na svoje narozeniny. Takže na moje 80. Narozeniny, které jsou za 10 let.“ Pokud odhady někoho zklamaly, je třeba mít na paměti, že cokoli spojeného s vesmírem je vždycky běh na dlouhou trať. A to přes veškerý technický pokrok lidstva.

Zdroj: LiveScience