Od té doby, co astronomové potvrdili přítomnost planet mimo naši sluneční soustavu, si lidstvo klade otázku, kolik z nich by mohlo ukrývat život. Nyní jsme o krok blíže k nalezení odpovědi. Dle nového výzkumu může být v Mléčené dráze až 300 milionů obyvatelných planet Lidé vždycky dumali nad tím, jestli někde jinde existují další světy, na kterých by život mohl prospívat. Věky stará otázka se opět vynořuje s tím, jak je poslední dobou objevováno stále více a více exoplanet. A podle nové studie máme odhad, kolik planet by mohlo podporovat život. Ale pozor, to číslo vás nejspíš bude šokovat – protože podle nových odhadů může být takových planet asi 300 milionů. Dobré podmínky k životu hned „v sousedství“ Badatelé použili data z dnes již vysloužilého Keplerova vesmírného dalekohledu a i díky nim odhadli počet obyvatelných planet přímo v Mléčné dráze na tak vysoké číslo. Několik z nich se může dokonce nacházet přímo v našem sousedství. Co tedy činí planetu v očích vědců obyvatelnou? Zaprvé musí mít pevné kamenné jádro, které dovoluje na povrchu výskyt tekuté vody. Zadruhé potřebuje mít nedaleko hvězdu, která bude mít správnou teplotu. Abychom byli přesnější, takové hvězdy se musí podobat našemu Slunci v rozmezí plus minus 815 stupňů Celsia. Zajímavé je, že tato … Pokračování textu Dle nového výzkumu může být v naší galaxii až 300 milionů obyvatelných planet. Co to však reálně pro lidstvo znamená?