Vědci spočítali, kdy se konečně setkáme s mimozemskými civilizacemi. Nabízí dvě možnosti

Setkání s mimozemšťany je něco, na co lidé už dlouhou dobu čekají. Taková komunikace z vesmíru je možná, ale závisí na několika faktorech.

i Zdroj fotografie: iStock

Americká astronomická společnost zveřejnila článek, který se pokouší předpovědět, kdy se pozemšťané setkají s představiteli planet. Výsledky mají optimistický i pesimistický scénář. V současné době, ve které žijeme, nebude možné toto tvrzení potvrdit. Žádný z níže uvedených scénářů se totiž nestane ještě po mnoho let.

Prozatím dostupná fakta a možnosti

Lidé se vždy zajímali o to, zda existují mimozemské civilizace, a chtěli se s nimi setkat. Z nejnovějších astrofyzikálních informací se už dá konstatovat, kdy by takové setkání bylo možné. Výsledek je ovlivněn pravděpodobností výskytu života na pozemských planetách a jeho vývojem. Bohužel jakékoliv studium potenciálního výskytu nové civilizace je dosti matoucí, protože zatím má svět pouze jeden datový bod.

Jedná se samozřejmě o život na Zemi, který se neustále zkoumá a zdokonaluje. Mnoho badatelů však probírá několik možností, jak zrealizovat život někde jinde. Nejčastěji se mluví o mimozemských planetách. Počet mimozemských civilizací může záviset na tom, jak dlouho jsme ochotni čekat na jejich náznaky z vesmíru.

Setkání s novou civilizací

Série simulací Monte Carlo ukázaly, že existuje optimistický a pesimistický scénář. První předpokládá, že v galaxii je 42 tisíc civilizací a k setkání s nimi dojde za dva tisíce let. Vesmír se tedy zdá přátelský a obydlený pohostinnými mimozemšťany. V tomto případě by se tím pádem rozhodně jednalo o tu nejlepší variantu.

iZdroj fotografie: Unsplash

Jiný scénář naznačuje, že bude trvat čtyři sta tisíc let, než uvidíme zástupce jiné planety. Podle něj je v Mléčné dráze pouze 111 civilizací. Zároveň musíme brát v potaz klimatické podmínky, životnost civilizace a spoustu dalších možných omezení, která mohou časem nastat. Všeobecně se tedy dá říci, že budoucnost je velice nejistá, jak z hlediska vývoje lidstva, tak i chování vesmíru.

Drakeova rovnice nekonstatuje fakta

Někteří vědci kritizovali Drakeovu rovnici, se kterou se obvykle snaží spočítat počet civilizací. Podle vědců jsou jejími proměnnými pouze domněnky, což znamená, že je nemožné získat výsledek blízký pravdě. Věda se ale shoduje na tom, že nelze vůbec předpovídat, na jaké planetě se život objeví. Civilizace může sice existovat, ale musí být natolik chytrá, aby byla schopna vysílat detekovatelné signály do vesmíru.

Myslíte si, že mimozemšťani budou skutečně přátelští?

Zdroj: ScienceDirect