Bývalý telemarketér prozradil, jak se navždy zbavit otravných telefonátů – zapište si přesnou formulaci

Stalo se to prakticky každému a mnohdy víckrát, než kolikrát bychom chtěli. Telemarketing je zkrátka součástí moderní komunikační reality a uniknout mu lze jen těžko.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Přes veškerou snahu s těmito operátory soucítit je velmi těžké odolat touze okamžitě zavěsit, jakmile se někdo z nich ozve. Nicméně jsou to jenom lidi, kteří se zkrátka snaží dělat svoji práci. A dost možná by ji dělali zcela jinak, kdyby jen trochu mohli. Mají ovšem mnoho vnitřních směrnic, kterých se mají držet, a zároveň šéfa, jenž po nich chce striktní výsledky. Jsou tak často mezi dvěma ohni a v této vratké pozici potřebují další výplatu.

V nejhorších momentech

S jejich přístupem je velmi snadné cítit se otrávení, pokud vás vlezlý telefonát vyruší opravdu nevhod. Málokdy chceme slyšet cizince, který nám potřebuje něco prodat. Následuje tedy několik triků, jak se s nimi vypořádat.

Odpovědět bez okamžitého ukončení

Pokud hovor zvednete a ihned zavěsíte (jakmile si uvědomíte, o co jde), dost pravděpodobně ho druhá strana vyhodnotí jako nezodpovězený nebo ukončený. Tato skutečnost vás nejspíš přesune do seznamu čísel, ke kterým je potřeba se vrátit. Stejná reakce v budoucnu kruh opět propojí, dokud si nepromluvíte s reálným člověkem.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nezapojujte se do přátelské konverzace

Chcete-li hovor vyřešit jednou provždy, může být lákavé chovat se přátelsky. Tito operátoři jsou však trénováni pro jeden účel – tedy prodat vám zboží nebo službu. Vřelá komunikace je k tomu jen povzbudí, takže budou prodávat ještě tvrději. Logicky dojdou k závěru, že jste potenciální zákazník. Nemáte-li tedy zájem, zůstaňte pouze zdvořilí a s tlacháním to nepřehánějte.

Nenechte se rozhodit

Rozčilení a hněv vám ve výsledku pomohou jen málo ve vašem cíli – ukončit hovor a nebýt nadále obtěžován. Uvědomte si, že osoba na druhém konci prostě jen dělá svou práci, nejspíš aby vyhověla nějaké tabulce. Buďte tedy pevní, nikoli nezdvořilí. Pokud jsou protivní oni, chtějte mluvit s vedoucím, protože je to nepřijatelné chování.

Co tedy přesně říct?

Je to vlastně jednodušší, než asi čekáte. Nejspolehlivější metoda, jak se zbavit těchto otravných hovorů od jakékoli telemarketingové společnosti, je požádat o odstranění vašeho čísla z jejich seznamu. Pevně, ale stále zdvořile trvejte na umístění na seznam „nevolat“. Tyto seznamy nejsou 100% řešením situace, riziko opětovného hovoru ale značně redukují. Rozhodně pokud to uděláte víckrát pro stejnou službu nebo produkt.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Když sedíte u PC a přesná formulace

V případě, že vás telefonát zastihne u počítače, zadejte číslo přímo do vyhledávače. Existuje totiž několik hlavních seznamů, které monitorují obtěžující hovory. Ještě před zvednutím nebo odmítnutím tak máte jasno v tom, co vás čeká a jak reagovat. Například umístit číslo na černou listinu v telefonu. V některých případech vás call centrum vyřadí, je však třeba pronést přesnou frázi, která nemusí být zřejmá člověku bez znalosti systému.

Pokud toto neprovedete, firma se může vymluvit na to, že jste nedodrželi interní postup. Není tedy od věci zeptat se konkrétního operátora, co přesně (do puntíku) musíte prohlásit pro zařazení na nevolací seznam. Mnoho takových firem uvádí, že jim čísla generuje počítač. Obvykle tak zdůvodní opětovný hovor i tehdy, když jste je několikrát odmítli. Počítejte tedy s tím, že když se zbavíte jedné společnosti, může se trefit další.

V jaký nejhorší moment jste takový telefonát dostali?

Zdroj: LifeHacker

Diskuze Vstoupit do diskuze
106 lidí právě čte
Zobrazit další články