Zákazníci České pošty si pořádně připlatí: Připravte si peněženky, oblíbená služba teď bude drahá

Zákazníci České pošty si musí připravit peněženky. Za funkci, která byla dosud zadarmo, budou nyní platit sami. Česká pošta hledá úspory, kde se dá.

podvodné SMS zprávy i Zdroj fotografie: Česká pošta / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Zákazníci České pošty už pravděpodobně zpozorovali nedávnou změnu v jejím fungování. Od začátku roku už svým podporovatelům neposkytuje bezplatné infolinky. Volající tak musí za každý hovor zaplatit podle tarifu svého operátora. Údajně se jedná o úsporu, která České poště ušetří až miliony korun ročně.

Zákazníci České pošty musí platit za všechno

Česká pošta už v dnešní době nepředstavuje onu službu, bez které se nikdo neobejde. Díky internetu už nemusíme na poště platit složenky, zavedení datových schránek snížilo potřebu České pošty ke komunikaci s úřady a rozmanitý trh dopravních společností se postará o dopravu našich zásilek. Zákazníci České pošty tudíž její služby využívají čím dál méně, což se samozřejmě negativně odráží na jejím provozu. Kvůli snížení nákladů na provoz se tak Česká pošta rozhodla zrušit bezplatné infolinky.

zákazníci České pošty
iZdroj fotografie: Depositephotos
Česká pošta ruší své bezplatné infolinky.

Vysoké náklady na provoz zelených linek

Takzvané zelené telefonní linky se ve velkých firmách běžně používají právě pro linky zákaznické podpory. Poznáte je snadno podle prvního trojčíslí 800. Provoz těchto zelených linek však pro danou firmu představuje značnou finanční zátěž. Mluvčí České pošty, Matyáš Vitík, pro Novinky.cz uvedl, že náklady na provoz bezplatných infolinek se pohybovaly v řádu milionu korun ročně. Tyto náklady nyní přeberou zákazníci České pošty, kteří budou každý hovor platit podle platného tarifu svého operátora.

Nová čísla pro všechno

Provedené změny se týkají hned několika telefonních linek České pošty, které jsou v provozu už od počátku tohoto roku. Konkrétně se jedná o infolinku pro základní služby, která byla doposud dostupná na čísle 800 104 410. Nově ji najdete na čísle 210 123 456. Dále se změna týká technické podpory pro smluvní zákazníky, pro kterou platilo číslo 800 118 849. To je nově nahrazeno číslem 954 292 104.

Děti byly posílány poštou, protože to bylo levnější než jízdenka na vlak. Úřady praxi po několika letech nakonec zakázaly

V neposlední řadě se změna dotkne také náborové linky na původním čísle 800 223 000, kterou nahradí nové číslo 210 123 123. Konečně linka pro předplatné tisku na čísle 800 300 302 bude zrušena úplně a bez náhrady. Většina bezplatných variant bude ještě dostupná do konce června 2024, kdy dojde k jejich trvalé deaktivaci.

Diskuze Vstoupit do diskuze
106 lidí právě čte
Autor článku

Veronika Helmová

Zobrazit další články