A je po srandě: Platit se bude za Facebook i Instagram, brzy se zadarmo ani nepřihlásíme

Nejdříve Twitter, teď i Facebook a Instagram. Sociální sítě začínají zpoplatňovat, brzy se zadarmo ani nepříhlásíme.

i Zdroj fotografie: Vít Luštinec / Creative Commons / Public Domain
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.

Facebook a Instagram, dvě velké sociální sítě provozované firmou Meta, se chystají zavést předplatné pro uživatele v Evropě. Zprávy o této změně přinesl The New York Times. Důvodem je nová legislativa Evropské unie, která se zaměřuje na ochranu soukromí uživatelů a bezpečnost dat. Platící uživatelé budou moci využívat Facebook a Instagram bez reklam, což je reakcí na přísnější regulace od EU. 

Budou z nás čerpat peníze

Zaplatit si za zrušení zobrazování reklam na Facebooku a Instagramu je samozřejmě dobrovolné rozhodnutí. Je tu ale jedno velké ale. Otázkou totiž zůstává, jakým způsobem se společnost Meta bude snažit své uživatele k tomuto kroku donutit.

Instagram i

Existuje totiž možnost, že v moment, kdy si za zrušení reklam nezaplatíme, bude nám jich společnost, která vlastní Facebook a Instagram, podsouvat co nejvíce. Informuje o tom web Verge.

Cíl je jasný

Místo závislosti na reklamách a analýze uživatelských dat se společnost Meta snaží diverzifikovat své příjmy. Buď bude těžit peníze ze zobrazování reklam, nebo z toho, že si uživatelé připlatí za to, aby se jim reklamy nezobrazovaly. Skutečně chytrý krok, spoustu uživatelů však logicky naštval. Cena předplatného zatím není známa, ačkoli by mohla výrazně přispět k tržním příjmům Meta. 

Krok, který vše změní

V Evropě žije přibližně 450 milionů lidí, a pokud by třetina z nich zakoupila předplatné za například 10 dolarů měsíčně, firma by mohla získat až 1,5 miliardy dolarů měsíčně. V porovnání s ročními příjmy z reklamy v Evropě ve výši 7,3 miliardy dolarů by to byla značná suma. Nicméně zatím není jasné, jakým směrem se Meta nakonec rozhodne, a zda se toto předplatné stane realitou. Každopádně, pokud by k němu došlo a Meta by neplatícím uživatelům podsouvala stále více reklam, nakonec by to mohlo dopadnout tak, že si uživatelé raději předplatné zaplatí.

A pokud tomu tak skutečně bude, nakonec to může dopadnout tak, že používání těchto sociálních sítí zadarmo je konec.

Zdroj: Nytimes
Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Marek Motyčák

Redaktorem jsem již 6. rokem. Specializuji se na optické a vizuální testy, hádanky a rébusy, ale i zpravodajství a informace o nových technologiích, přičemž zábavnou formou podporuji vědeckou gramotnost čtenářů.

Zobrazit další články