Buď zaplatíte 3 600 Kč nebo smolík: Youtube má nová pravidla. Kdo peníze neodevzdá, už si žádné video nikdy nepustí

Společnosti YouTube došla trpělivost s uživateli, kteří používají blokátory reklam. Jejich řešení je drastické a nemilosrdné. Na co byste se měli připravit?

youtube i Zdroj fotografie: Depositephotos
                   

Společnost YouTube se neustále snaží bojovat proti uživatelům, kteří si až příliš oblíbili blokátory reklam. Jejich nové řešení může působit doslova drasticky, ale společnost sází na jeho účinnost. Uživatelům programů k blokování reklam silně znepříjemní používání oblíbené platformy. Jaký fígl si vymysleli tentokrát?

YouTube bez reklam

Je nesporné, že množství reklam, které vám dokáží přerušit sledování oblíbeného videa zrovna v tom nejlepším, začíná být skutečně neúnosné. Jedná se o okatou strategii, jak většinu uživatelů donutit k tomu, aby si zaplatili verzi YouTube Premium, které reklamy zcela odstraní. Používání běžných blokátorů porušuje smluvní podmínky o používání platformy YouTube a společnost s každým takovým uživatelem přichází o značné zisky. Proto přichází s novým drastickým řešením.

uživatelé youtube, ruka s mobilem
iZdroj fotografie: SCBY / Creative Commons / CC BY-SA
Nechcete koukat na reklamy? Stačí zaplatit

Reklamy platformu živí

Stejně jako u všech sociálních sítí a většiny internetu obecně, jsou právě reklamy to, co jejich provozovatele živí. Bez všudypřítomných reklam bychom si nemohli užívat výhod většiny internetu zdarma a museli bychom za všecho platit. To se ovšem může brzy stát realitou. Na vině však nejsou ani tak uživatelé, kteří používají blokátory reklam, ale snaha Evropské Unie o lepší ochranu osobních údajů. Osobními údaji totiž doslova platí za používání YouTube i jiných platforem každý, kdo nepoužívá nějakou placenou verzi.

uživatelé youtube
Uživatelé Youtube, pozor: Šíří se nový podvod, oběti přichází o statisíce korun. Pokud vám přijde tento e-mail, neodpovídejte na něj

Razantní krok

Z tohoto důvodu nabízí téměř každá stránka na internetu nějakou placenou verzi, která slibuje lepší ochranu osobních údajů uživatele, a navíc vás legálně zbaví otravné reklamy. Poplatek navíc vynahrazuje ušlé zisky, které by společnost YouTube jinak měla z personalizované reklamy. Používání blokátoru reklam vás tedy sice zbaví reklamy, ale nijak nepřispěje k ochraně vašich osobních dat. Proto přichází YouTube s razantním řešením. Pokud platforma blokátor reklam v zařízení uživatele detekuje, výrazně se zpomalí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
108 lidí právě čte
Autor článku

Veronika Helmová

Zobrazit další články