Pozor: V Česku probíhá intenzivní odposlouchávání. Pokud máte telefon, na 97 % se vám to stalo také. Teď o vás ví vše

Používáte telefon? Na 97 % vás sledují a ani o tom nevíte. Jakmile ho jednou použijete, zjistí, kde bydlíte.

i Zdroj fotografie: Intel Free Press / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.

S nástupem chytrých telefonů začaly mezi některými uživateli narůstat obavy ohledně ochrany soukromí. Tato zařízení, vybavená kamerami, mikrofony, GPS a neustále připojená k internetu, vzbuzují znepokojení týkající se možného sledování. 

Sledují nás

Algoritmus Googlu, který precizně doporučuje produkty a služby, přidává palivo do ohně konspiračních teorií. Nedávno se zdá, že se obavy paranoidních uživatelů staly realitou, a to díky marketingové společnosti Cox Media Group (CMG), která nabízí inzerentům možnost cílené reklamy na základě odposlouchávání uživatelů. Marketingový tým mediálního giganta CMG tvrdí, že dokáže naslouchat okolním konverzacím spotřebitelů skrze vestavěné mikrofony v chytrých telefonech, televizích a dalších zařízeních. 

Ví o nás vše

Tyto naslouchávací schopnosti se prý využívají k shromažďování dat a následnému cílení reklamy. Informace o této praktice vycházejí z analýzy marketingových materiálů CMG provedené společností 404 Media a prezentace poskytnuté externímu marketingovému odborníkovi. Podle tvrzení CMG má jejich funkce s názvem Active Listening schopnost identifikovat potenciální zákazníky na základě náhodných rozhovorů v reálném čase. Na webových stránkách CMG se píše: „Co by pro vaše podnikání znamenalo, kdybyste se mohli zaměřit na potenciální klienty, kteří ve svých každodenních rozhovorech aktivně diskutují o potřebě vašich služeb? Ne, to není epizoda ze seriálu Black Mirror – to jsou hlasová data, a společnost CMG má možnosti, jak je využít ve prospěch vašeho podnikání.“ 

iZdroj fotografie: iStock

Kde je pravda?

Zprávy o těchto praktikách společnosti CMG vyvolaly otázky ohledně jejich pravdivosti. I když by z technického hlediska bylo možné takové odposlouchávání realizovat, vyžadovalo by to pravděpodobně upravenou aplikaci, která by přenášela data na servery CMG bez vědomí uživatele. Následně by umělá inteligence zpracovala tato data a vytvořila reklamu na míru. Je důležité podotknout, že jde o relativně složité řešení, a s ohledem na náklady a etiku takového odposlouchávání, zdá se nepravděpodobné, že by CMG byla schopna takovou službu nabízet. Společnost CMG zatím na tyto otázky nereagovala.

Zdroj: Smartmania
Diskuze Vstoupit do diskuze
97 lidí právě čte
Autor článku

Patrik Burčal

Zobrazit další články