Klienti oblíbeného operátora jsou v nebezpečí. Kdo klikne na odkaz v SMS zprávě, připraví se o všechny své peněžní úspory. Může se to týkat také vás.
Nový phishingový útok využívá jména oblíbeného operátora T-Mobile. Z důvěřivých uživatelů má vytáhnout přístupové údaje do jejich aplikace Můj T-Mobile, kde mohou získat číslo jejich platební karty a přístup k jejich financím. Jako záminku využívají vrácení přeplatku za služby. Pokud i vám přišla tato SMS od T-Mobile, mějte se na pozoru.
SMS zpráva od oblíbeného operátora
Mobilní operátor T-Mobile na aktuální phishingový útok upozornil v příspěvku na síti X. Podle tohoto prohlášení rozesílají podvodníci emaily a SMS zprávy, ve kterých lákají na vrácení přeplatku za služby. Falešné zprávy od oblíbeného operátora můžete snadno rozeznat podle falešné emailové adresy. T-Mobile důrazně varuje své zákazníky, aby v žádném případě neklikali na přiložený odkaz. Kdo tak učiní, může přijít o své přihlašovací údaje do aplikace Můj T-Mobile. Podvodníci po dané aplikace snadno získají přístup k platebním údajům oběti a díky nim odcizí všechny úspory.
T-Mobile žádá zákazníky o spolupráci
Mobilní operátor T-Mobile své zákazníky žádá, aby všechny takové emaily a SMS zprávy hlásili na emailové adrese [email protected]. Tím se zpráva s pokusem o podvod dostane k bezpečnostnímu středisku společnosti, které následně podnikne potřebné kroky k ochraně zákazníků oblíbeného operátora. Většinou zablokují přístup na podvodné stránky, na které vede odkaz ve zprávě, aby se na ně přes odkaz už nikdo nedostal. Díky tomu mohou ochránit své důvěřivé zákazníky před ztrátou peněz.
Běžné znaky phishingu
Podobné metody jsou v phishingových kampaních naprosto běžné. Nemusí se přitom vždy jednat o zneužití oblíbeného operátora. Podvodníci častou zneužívají také dopravní společnosti nebo známé e-shopy. Obezřetní byste tak měli být vždy, když obdržíte nečekaný e-mail nebo SMS zprávu od neznámého kontaktu. Často se v takových zprávách objevuje špatná gramatika a znění zprávy se ve vás snaží vyvolat pocit naléhavosti.
Pozor byste si měli dát především při požadavku na vyplnění osobních údajů. Pokud je součástí zprávy odkaz, vždy si zkontrolujte jeho URL adresu i e-mailovou adresu odesílatele a všímejte si drobných odlišností od oficiálního formátu dané společnosti.