Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Nedávno společnost Meta oznámila novou službu předplatného pro uživatele Facebooku a Instagramu v Evropě, která umožňuje uživatelům prožívat tyto platformy bez reklam. Jde o reakci na rostoucí evropské předpisy týkající se ochrany osobních údajů. Od příštího měsíce budou uživatelé v EU, EHP a Švýcarsku mít možnost zaplatit paušální měsíční poplatek za odstranění reklam z těchto sociálních sítí. Cena za předplatné od společnosti Meta začíná na 9,99 € (což je přibližně 250 Kč) měsíčně, pokud si uživatelé předplatí službu přes webovou platformu. Pro uživatele Androidu nebo iOS bude cena 12,99 € (cca 320 Kč) měsíčně.
Již brzy
Od března 2024 budou také zpoplatněny každé propojené účty v Centru účtů částkou 6 eur měsíčně. Meta reaguje na rostoucí obavy o shromažďování dat a praktiky cílení reklam v Evropě. Evropská unie zavádí přísnější pravidla ochrany soukromí, jako je zákon o digitálních trzích a GDPR. Nové předplatné umožňuje uživatelům zvolit si mezi placenou verzí bez reklam nebo pokračovat v používání těchto platforem zdarma s akceptací shromažďování dat. Je důležité poznamenat, že Meta bude nadále nabízet bezplatný přístup s reklamami pro uživatele, kteří se rozhodnou nepředplatit. Otázkou však je, zda se počet reklam u lidí, kteří se rozhodnou nepředplatit, nezvýší.
Týká se to i vás
Tato změna se týká uživatelů ve věku 18 let a starších v EU, EHP a Švýcarsku a zpočátku bude platit pro všechny propojené účty na Facebooku a Instagramu. Další poplatky za propojené účty budou zavedeny v březnu 2024. Společnost Meta tímto způsobem reaguje na obavy ohledně soukromí a zároveň potvrzuje svůj závazek vůči modelu financovanému reklamami. Reakce uživatelů v tomto regionu bude sledována s pozorností, aby bylo zjištěno, kolik lidí je ochotno platit za zvýšené soukromí a osvobození od reklam.