Naléhavé: Kdo si na Facebooku nezmění nastavení, už se do něj nikdy nepřihlásí. Týká se to velké skupiny Čechů

Nové nastavení Facebooku slibuje větší ochranu osobních údajů. Uživatelé by si měli dát pozor, čemu udělují svůj souhlas. Vždy si důkladně pročtěte změnu smluvních podmínek.

nastavení facebooku i Zdroj fotografie: Boudjella khadidja / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Říká se, že kdo nemá Facebook, jako by ani neexistoval. V dnešní době je účet na Facebooku naprostou samozřejmostí. Díky němu zůstáváme ve styku s přáteli, které běžně nevidíme a navazujeme nová spojení s lidmi, kteří sdílí naše zájmy. Někdo využívá Facebook jako osobní album fotek, aby je mohl nejen sdílet se světem, ale především zabránit jejich ztrátě. To vše však může změnit nové nastavení osobních údajů.

Nastavení účtů

Společnost Meta spravuje kromě Facebooku a přidruženého Messengeru také oblíbený Instagram. Výhodou tohoto propojení je, že můžete všechny tyto sítě spravovat pod jedním účtem. Nemusíte si tak pamatovat různé přihlašovací údaje. Jednodušší je i propojení s přáteli. Toto propojení však vyžaduje sdílení vašich osobních údajů s centrem Mety. Nové nastavení má zajistit ochranu těchto údajů v souladu s novou směrnicí Evropské Unie.

Bez souhlasu ani ránu

Před pár týdny začaly na všechny uživatele Facebooku, Instagramu a Messengeru vyskakovat nová upozornění. Jedná se o výzvy k odsouhlašení či změně nastavení svých účtů. Společnost Meta si velice zakládá na tom, aby byly všechny vaše osobní údaje řádně chráněny. Nastavení jejich aplikací navíc podléhá také zákonům a nařízením daného regionu, ve kterém působí. Evropská Unie nedávno vydala novou směrnici, která popisuje zákon o GDPR a nové nastavení Facebooku má změny v tomto zákoně reflektovat.

nastavení
iZdroj fotografie: Tony Webster / Creative Commons / CC BY-SA

Reklamy vs. soukromí

Nedávno jsme psali o tom, že má Facebook své služby zpoplatnit. Jedná se tak o vyšší stupeň zabezpečení, které musí společnost Meta pro evropský trh zavést na základě nové směrnice. Propojení jednoho účtu se třemi aplikacemi vyžaduje dokonalou synchronizaci všech dat. Toto se používá především k tomu, aby se podle vaší aktivity na internetu upravovala zobrazovaná nabídka reklam. Takzvané personalizované reklamy totiž mají mnohem větší kupní potenciál, když vám nabízí to, co vás skutečně zajímá. Propojením tohoto nastavení skrze všechny účty, se tento princip ještě znásobí.

Alternativou je zrušení této možnosti, kterou najdete v nastavení vašeho účtu. Navíc si můžete zvolit, zda toto nastavení bude platné pro všechny používané aplikace, či zda některé z nich udělíte výjimku. Další možností je už zmíněné zpoplatnění služeb, které slibuje úplné zrušení reklam a naprosté soukromí. Vaše údaje už totiž nebudou nadále využívány k reklamním účelům.

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Veronika Helmová

Zobrazit další články