Reklamy na Facebooku a Instagramu tak otravné, že nás donutí zaplatit si předplatné? I to se může stát realitou.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Společnost Meta uvažuje o zavedení předplatného na svých sociálních sítích, které by uživatelům umožnilo používat platformu bez reklam. Cena tohoto předplatného by se mohla pohybovat kolem 120 korun měsíčně. Tato možnost předplatného by mohla být dostupná pro uživatele v Evropské unii a sloužila by nejen k generování příjmů, ale také k plnění nových pravidel ochrany osobních údajů, která jsou vyžadována v EU. Nové předpisy o ochraně osobních údajů v EU vyžadují, aby společnost Meta získala explicitní souhlas uživatelů před zobrazením personalizovaných reklam.
Otravné reklamy
Uživatelé, kteří dají souhlas, by mohli nadále používat Facebook a Instagram zdarma s tím, že by jim byly doporučovány personalizované reklamy. Společnost Meta informovala regulační orgány, že by cena předplatného pro desktopové verze Facebooku a Instagramu mohla činit přibližně 10 eur (245 korun) měsíčně, s dodatečnými poplatky ve výši zhruba 6 eur (150 korun) za každý další propojený účet.
Na mobilních zařízeních by cena byla vyšší, asi 13 eur (320 korun) měsíčně, kvůli provizím App Storu a Google Play. Nicméně, zda EU schválí tuto placenou alternativu k personalizovaným reklamám, zůstává zatím nejisté.
Může být hůř
Zaplatit si předplatné bez reklam je samozřejmě svobodná volba každého z nás. Otázkou však je, zda se společnost Meta nebude snažit nás k tomuto kroku donutit. Může se totiž stát, že jedincům, kteří odmítnou předplatné platit, bude nabízeno stále více a více reklam. Nakonec by se mohlo jednat o tak enormní počet, který by uživatele ve výsledku donutil k zaplacení předplatného. Zda taková situace nastane je samozřejmě ve hvězdách – v tomto případě se jedná pouze o úvahu možného scénáře.