Už v roce 2024: Oblíbená česká banka zavádí brutální poplatky, většina Čechů se pravděpodobně nedoplatí

Oblíbená česká banka zavádí brutální poplatky, většina Čechů si bude muset pořádně připlatit. Patříte mezi klienty této banky?

Výběr z bankomatu i Zdroj fotografie: Depositephotos
                   

Oblíbená banka zavádí brutální poplatky. V poslední době dochází ke zvýšení cen na různých frontách, a to nejen v oblasti potravin a energií, ale také v bankovnictví. Podle informací na webu Události247 se to týká různých bankovních služeb, od zadávání platebních příkazů na pobočce až po zasílání papírových výpisů. Některé banky navíc zavádějí další poplatky, což pro klienty není příliš příjemné. Pokud máte účet u některé z těchto bank, je lepší se na to připravit, protože poplatku se těžko vyhnete.

Nové poplatky za staré služby

Některé banky se rozhodly zavést poplatky za potvrzovací SMS zprávy při používání internetového bankovnictví. Tuto formu ověřování využívá mnoho lidí při přihlašování do internetového bankovnictví. Pokud chcete uniknout poplatku, můžete ověřování přes SMS zprávu nahradit mobilní aplikací.

ČSOB a Česká spořitelna si za každou ověřovací SMS účtují 2,5 koruny. UniCredit Bank zavedla od listopadu poplatek ve výši 4 korun za tuto službu, zatímco Moneta je v této oblasti nejdražší s poplatkem 5 korun za každou SMS zprávu. Naopak banky jako Komerční banka, mBank, Air Bank či Raiffeisenbank zatím tuto službu neúčtují.

Pobočka banky iZdroj fotografie: Depositephotos
Oblíbená česká banka zavádí nové brutální poplatky.

Proč dochází k zpoplatnění

Důvodem zvyšování poplatků bank je pravděpodobně snaha přimět klienty k používání mobilních aplikací místo zastaralého ověřování pomocí SMS zprávy. Banky preferují přístup přes aplikace, který by měl být bezpečnější a méně rizikový. Martin Bareš z IT společnosti Trask vysvětluje, že banky se obecně odklání od ověřování přes SMS a tento krok je pochopitelný, protože chtějí zajistit co nejbezpečnější cestu pro potvrzování plateb a přihlašování klientů. Trend nárůstu používání mobilních aplikací potvrzuje i rozhodnutí nově vznikající Partners Banky, která se rozhodla vůbec nenabízet internetové bankovnictví a zaměřuje se pouze na tvorbu mobilní aplikace.

Co říkáte na tyto poplatky za služby, které byly dosud zdarma?

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Zobrazit další články