Dva skoro identické obrázky představují jednoduchou situaci. Dva muži jdou se starou paní na nákup, žena za nimi nasedá do taxíku. Jedna odlišnost se tu ale nachází.
Nakupování je holá nutnost, pro někoho navíc záliba, nebo dokonce posedlost. Ta se odborně jmenuje „shopaholismus“ a taková touha bývá ovlivněna měsíčním cyklem ženy. Tímto problémem trpí více ženy než muži, jedná se také o celkem spolehlivou jednosměrnou jízdenku do tzv. dluhové pasti. Mohlo by se zdát, že chorobné nakupování se od ostatních závislostí odlišuje. Průběh i abstinenční příznaky jsou ovšem velmi podobné. Postižený se nekontroluje a nepřemýšlí.
Obrana před hosty v pyžamu
Není to ovšem jediná věc spojená s nakupováním. Některé řetězce v různých zemích mají i poměrně bizarní vnitřní nařízení. Obsluha v britských pobočkách Tesca už nechtěla sledovat místní, kteří sem vyrazili přímo z postele. Byli totiž v pyžamu. Tento trend má ostatně také svůj název, tedy „syndrom pyžamového dne“. Právě pro Británii je poměrně ožehavým celospolečenským problémem. Teď se pozorně podívejte na obrázek a najděte jednu odlišnost.
Stran pyžama totiž nejde jen o nakupování. Rodiče například v nočních košilích doprovází děti do školy, ti odvážnější se v nočních úborech vypraví i na třídní schůzky. V Tescu si však už tito nevychovanci nenakoupí. Jak už zaznělo, tendenci nakupovat ovlivňuje ženská perioda. Američtí vědci zjistili, že ženy podléhají nutkavé touze po nových věcech hlavně během vrcholu plodnosti. Nezáleží tedy na tom, zda už mají výplatu nebo jiné peníze navíc.
Tržiště pro nejlepší restaurace
Na pařížském předměstí Rugis se dají nakoupit nejčerstvější potraviny i další nezbytnosti do kuchyně. Tato tržnice je tak rozsáhlá, že by zabrala 80 Václavských náměstí. Konkrétně jde o 323 hektarů, kam se však nedostane každý. Pro přístup je třeba osobní průkazka, která je určena hlavně šéfkuchařům a majitelům restaurací. Denně odsud odjede 26 000 osobních vozů, které zásobují vyhlášené kuchyně. Jestli jste stále v koncích, tady je řešení rébusu.
Největší obchod na světě ale najdete v Dubaji, konkrétně Dubai Mall. Toto místo má mnoho světových „nej“, takže tohle je „jen“ další z nich. Jeden drobný rozdíl na obrázcích odhalí jen bystří jedinci, pokud se vám to povedlo, nezbývá než pogratulovat. Pokud vaše oči chybějící kolečko nezachytily, nevěšte hlavu, řešení podobných hádanek se dá dobře natrénovat, stačí každý den nějakou vyzkoušet.