Které zajeté návyky nám ve skutečnosti škodí? | VědaŽivě.cz

Pozor, zvyky, které vám vtloukají do hlavy od narození, mohou být pro vás fatálně škodlivé. Nahraďte je těmi správnými

Obecně víme, že přemíra alkoholu a jakékoli kouření škodí zdraví a že zdravá strava je prospěšná. Existují ale další návyky, které mohou mít velmi negativní dopady.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Zdravých i škodlivých návyků existují celé seznamy. Většinou se ovšem jedná o způsoby, jak se dostat například do lepší formy či jak se zbavit zlozvyků, které nám škodí. Jenže kromě toho máte nejspíš zafixovanou řadu běžných mýtů, u nichž vás o pravdivosti vůbec nenapadne pátrat. Je například nesmysl, že o víkendu je možné dohnat spánkový deficit, který jsme získali během pracovního týdne. Nedoženete vůbec nic.




Vitamíny a pravidelná sprcha

Pro zdraví organismu je nutný pravidelný spánek v rozsahu asi 7–8 hodin a případný deficit nesrovnáte za víkend. Pokud chcete podobnou nerovnováhu dohnat vitamíny v pilulkách, zarazte se. Ani volně prodejné doplňky tohoto typu neužívejte bez konzultace se svým lékařem. Nemusí totiž automaticky zlepšit váš zdravotní stav. Zdravá strava sestává mimo jiné z čerstvé zeleniny a ovoce, ze kterých dostanete všechny potřebné látky v přirozené podobě.


iZdroj fotografie: Pixabay

Pokud se myjete bez přemýšlení zcela pravidelně, každý den, opět zpozorněte. Kombinace horké vody a mýdla zbavuje vaši kůži přirozené hydratace pomocí vlastních olejů. Při vyšší frekvenci to může vést k loupání i výskytu prasklinek a boláků. Těmi se může dovnitř dostat infekce. Pokud máte rádi denní sprchu, použijte vlažnou vodu a nepoužívejte denně mýdlo. To je potřeba jen na oblasti, kde u vás dochází k pocení, převážně tedy podpaží.

Přílišné čištění nejen zubů

Často se můžete setkat s radou, že si máte zuby čistit po každém jídle. Jenže tohle za žádných okolností není zdraví prospěšné. Zvláště škodlivé je to po pozření něčeho sladkého nebo kyselého. Tyto látky totiž změkčují sklovinu na zubech, kterou pak může paradoxně poškodit i složka obsažená v zubní pastě. Po jídle si tedy pusu pouze vypláchněte čistou vodou a na čištění počkejte minimálně půl hodiny. Kartáček na zuby obecně potřebujete jen ráno a večer.


iZdroj fotografie: Pixabay

To samé platí pro přílišnou čistotu vaší domácnosti. Ano, chcete se uchránit parazitů nebo infekcí. Jenže vaše imunita potřebuje trénink, aby si s vnějšími vetřelci poradila. Takže pobyt v naprosto čistém prostředí vás může k alergiím naopak dovést. Stejně tak moderní čisticí prostředky mohou v pravidelné vysoké koncentraci poškodit vaše zdraví. Nesnažte se měnit dům ve sterilní laboratoř, opravdu to není potřeba a chemii omezte na nutné minimum.

Zdroj: BrightSide

Diskuze Vstoupit do diskuze
69 lidí právě čte
Zobrazit další články
JakZdravě.cz
Celerem proti vysokému tlaku: Semínka zeleniny zvyšují průtok krve a navrací zdravou rovnováhu
Události247.cz
,,Měli bychom dětem umožnit zvýšení ochrany,“ říká o přeočkování známá pediatrička Hana Cabrnochová
ArmádníZpravodaj.cz
10 strojů, které se nejvíce podepsaly na válečném nebi. Přinesly nové technologie i taktiky
adbz.cz
Čištění skvrn od A do Z: Správná přísada zbaví potu, kávy i vína. Špinavé prádlo již nikdy neskončí v koši na odpadky