Profesionální triky, které radikálně zvýší váš komfort za volantem. Rovnoběžné parkování už nebude problém

Měli jste někdy obavy, jestli je ve vašem voze všechno přesně nastaveno? Následující triky vás možná dovedou k tomu, proč se vám jezdí tak mizerně.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Řízení je zcela exaktní záležitost. Tudíž je velmi jednoduché, pokud člověk přesně vidí to, na co se má správně zaměřit. Následující rady se hodí jak pro zkušené řidiče, tak i pro ty, kteří mají řidičský průkaz čerstvě. A o mnoha z nich byste nejspíš rádi věděli v době, kdy jste v autoškole měli jízdy a následně zkoušky. Ostatně i matadoři za volantem mohou vždycky objevit vychytávky, které jim denní točení volantem radikálně usnadní.

Rovnoběžné parkování

Tohle je častá noční můra pro většinu řidičů. Prvním krokem je zkontrolovat si, jestli máte dostatek prostoru. Potřebujete aspoň jednu a půl délky vašeho vozu. Jeďte dopředu, až budete rovnoběžně s autem, které bude stát před vámi. Podívejte se přes rameno skrze nižší roh zadního okna a zařaďte zpátečku. Jakmile se v tomhle rohu objeví konec vedlejšího auta, začněte točit volantem a dostávat se na místo k parkování.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Podívejte se do levého zpětného zrcátka. Jakmile tam uvidíte celý předek auta za vámi, vraťte volant do původní pozice. Když při pohledu do pravého zpětného zrcátka uvidíte zadní světla auta před sebou, otočte volantem doleva a pokračujte do místa na parkování. Srovnejte se s obrubníkem a nechte autu za sebou dostatek prostoru, aby řidič mohl pohodlně vyjet. Hlavně ve městech je tento postup k nezaplacení.

Klíčová pozice sedačky

Naprostým základem pobytu ve vozidle je správná pozice sedačky a také rukou na volantu. Výšku nastavte tak, abyste jasně viděli palubní desku a silnici. Pokud máte drobnou postavu, zvažte polštář nebo podložku. Na pedály potřebujete dosáhnout nohama, aniž byste je úplně napínali. Vaše záda se totiž nemají vůbec hnout z opěradla. Kolena potřebujete držet lehce ohnutá a mezi nimi a sedačkou by měla být malá mezera.

iZdroj fotografie: Pixabay

Sedák a opěrka mají svírat úhel asi 100–110 stupňů. Pokud má váš vůz bederní podporu, nastavte si pečlivě její výšku i hloubku. Spodní okraj by měl být ve výšce pasu, hloubka má podporovat křivku na vašich zádech. Hlavová opěrka má být uprostřed vaší hlavy. Jejím účelem je hlavně ochrana krku v případě nehody. Takže mezi hlavou a opěrkou má být trochu mezera. Pokud se vám tam vejde pěst, tak je to akorát.

Zdroj: BrightSide

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Zobrazit další články