Populární streamovací služba se loučí s velkou většinou českých uživatelů. Účty budou zrušeny, mnozí už se nepřihlásí. Na tohle si dejte pozor, nebo o své předplatné přijdete taky.
Sdílení účtů mimo členy jedné domácnosti trápí většinu streamovacích platforem. Svůj boj už v tomhle ohledu téměř vyhrál Netflix, který nabízí přidání dalšího člena za mírný poplatek. Nyní se do stejné války pouští také Disney+. Sdílení účtů mimo členy domácnosti totiž snižuje příjmy, které studio ze streamovací platformy eviduje. Podle aktuálních zpráv to však vypadá, že streamovací služba Disney+ hodlá proti této praktice zakročit mnohem razantněji.
Oblíbená streamovací služba vám zruší účet
Streamovací služba Disney+ to s ukončením sdílení hesel mimo jednu domácnost myslí skutečně vážně. Na rozdíl od Netflixu neplánuje zavedení poplatku k přidání dalšího člena, ale hodlá neposlušným uživatelům rovnou rušit účty. Sdílení svého účtu mimo členy domácnosti totiž porušuje smluvní podmínky používání streamovací platformy, ve kterých jsou uvedeny také postihy za takové jednání:
„Své předplatné nesmíte sdílet mimo svou domácnost. „Domácností“ se rozumí soubor zařízení spojených s vaším hlavním bydlištěm. Tato zařízení mohou používat i další lidé, kteří na daném místě bydlí. Využívání vašeho účtu můžeme analyzovat, abychom zjistili, jestli Předplatitel tuto smlouvu dodržuje. Pokud zjistíme, že jste tuto Smlouvu s předplatitelem porušili, můžeme omezit nebo ukončit přístup k vašemu účtu a využívání služby Disney+ a/nebo podniknout další kroky.“
Disney+ se dostává z krize
Tento razantní postup samozřejmě souvisí se zajištěním vyšších výdělků studia. Všechna hollywoodká studia už několik let investují nemalé částky, aby ve světě streamovacích služeb dohnaly Netflix, který si stále udržuje své výhradní postavení. Mnohá studia jsou přitom stále ovlivněna klesajícím zájmem o klasické kabelové vysílání, které jim doposud generovalo největší příjmy. Podobně je na tom také Disney a jejich streamovací služba Disney+.
Studio posledních několik let bojovalo s krizí, kdy pravidelně evidovalo velkou finanční ztrátu. Teprve nyní se mu pomalu daří tento trend obracet k lepšímu a v posledním kvartálu vygenerovat mírný zisk. Stále se však studiu nedaří dosahovat vytyčeného cíle. Jedním ze způsobů, jak ho dosáhnout, je rozšíření okruhu odběratelů, kteří si službu momentálně užívají takzvaně na černo. A to i za cenu toho, že budou nuceni některým uživatelům jejich předplatné zrušit.