Používáte tuhle známou mobilní aplikaci? V roce 2024 kvůli tomu musíte zaplatit brutální poplatek. Výjimky nebudou

WhatsApp chystá zavedení reklam ve své mobilní aplikaci. Následuje tak novou stratigii Mety, která podobný model zavedla už u Facebooku. Alternativou bude opět měsíční poplatek.

mobilní aplikace i Zdroj fotografie: Santeri Viinamäki / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Reklamy nebo měsíční předplatné. Taková bude nová strategie Mety, kterou hodlá rozšířit přes všechny své aplikace a sociální sítě. Facebook už delší dobu připomíná spíše reklamní portál, který můžete přepnout zpátky na oblibenou sociální síť s příspěvky přátel za měsíční poplatek. Dlouho se spekulovalo, jestli k podobnému kroku dojde i u WhatsAppu, který Meta vlastní od roku 2014. Vypadá to, že ani tuhle oblíbenou mobilní aplikaci reklamy neminou.

Za vším hledejte zisk

WhatsApp si už dlouho po celém světě urdžuje status nejoblíbenějšího komunikátoru. Jeho výhody jsou nesporné – mobilní aplikaci stáhnete zcela zdarma, vytvoření účtu je také zdarma a se svou rodinou či přáteli můžete chatovat bez omezení a jakýchkoliv poplatků. Můžete si posílat obrázky a videa, které klasickou SMS zprávou nepošlete a je vhodný i pro tvorbu chatovacích skupin pro více účastníků. To vše pouze za podmínky, že jste připojeni k internetu.

mobilní aplikace
iZdroj fotografie: Helar Lukats / Creative Commons / CC BY-SA

Když Mark Zuckerberg WhatsApp před deseti lety kupoval, slíbil, že do něj nemá v úmyslu zavádět žádné reklamy. O pár let později však své stanovisko přehodnotil. Zisky, které Meta z nejrozšířenější mobilní aplikace eviduje, jsou totiž zanedbatelné.

Mít mobilní aplikaci bez reklam

Pokud je jedním z důvodů, proč WhatsApp upřednostňujete před jinými aplikacemi, právě absence reklam, čeká vás velké zklamání. Probíhající spekulace o reklamách už potvrdil i šéf WhatsAppu Will Cathcart. Při rozhovorou pro brazilský deník tak popřel své vlastní tvrzení, že mobilní aplikaci zavedení reklam nečeká. Podle vyjádření bude WhatsApp následovat příkladu Facebooku a uživatelé tak budou mít na výběr mezi reklamami nebo měšíčním poplatkem. O výši případného poplatku zatím žádné zprávy nejsou. Útěchou může uživatelům WhatsAppu být pouze tvrzení, že by se reklamy neměly objevovat přímo v komunikačním okně mezi zprávami.

Uživatelům docházejí možnosti

Měli bychom se připravit na to, že podobný model budou postupně aplikovat všechny sítě a aplikace napříč internetem. Důvod můžeme hledat ve zhoršující se hospodářské situaci ve světě. Na vině jsou také vysoké pokuty, které musela například společnost Meta v uplynulém roce zaplatit za porušování podmínek pro ochranu osobních údajů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Veronika Helmová

Zobrazit další články