Check Point varuje, že phishingové útoky neustávají a podvodníci stále častěji používají známé značky, jako je například obchodní řetězec Lidl, k získání osobních údajů od uživatelů.
Experti varují Česko, že podvodníci v online světe nepolevují a útoků přibývá. Check Point varuje, že případů phishingové metody je stále víc, a dokonce ke svému maskování používají stále větší značky, které mají zákazníci rádi. Již v minulosti podvodníci využili jméno Apple nebo Microsoft, ale nyní použili i jméno oblíbeného řetězce Lidl.
Microsoft cílem podvodníků
Phishing i letos patří mezi nejúspěšnější a nejpoužívanější metody, které podvodníci používají. Dokonce dochází stále častěji ke kombinaci phishingu se spoofingem a celý proces spočívá v tom, že podvodníci se vydávají za někoho jiného či značku a následně z uživatelů lákají osobní informace, údaje k přihlášení do účtu nebo dokonce internetovému bankovnictví.
Značky, které často čelí těmto podvodům a které podvodníci používají jako zástěrku jsou také Amazon nebo Google, zmiňuje portál CHIP. Lidé v Česku jsou za poslední měsíce spíše zvyklí, že podvodníci se vydávají za logistické společnosti nebo velké e-shopy jako je třeba Alza.
Obchodní řetězec Lidl
Od období Vánoc se stal stále využívanější zástěrkou také obchodní řetězec Lidl, který prodává především potraviny, ale jeho sortiment zasahuje také do doplňku do domácnosti, kutilství nebo věci na kempování.
Podvodníci rozesílají emaily, které vypadají jako právě od obchodního řetězce Lidl a informují zákazníky, že mají to štěstí a vyhráli hodnotnou cenu například v podobě iPhonu 15. Ten „šťastlivec“ je následně vyzván, aby na email odpověděl a vyplnil své údaje jako je jméno, adresa, ale také údaje o platební kartě. Takovým způsobem pak může dotyčný přijít o desítky tisíc korun ze svého účtu.
Experti proto varují občany, aby byli vysoce obezřetní, a to víc než kdy předtím. Skutečný obchodní řetězec Lidl totiž čas od času podobné soutěže pořádá, a tak je snadné si podvod zaměnit s realitou. Je dobré si vždy ověřit pravost těchto emailů skrz podmínky soutěže, které musí být na webu Lidl.cz nebo v aplikaci Lidl Plus.
Dále je dobré si všímat detailů v samotném emailu. Pokud se jedná o podvod pravděpodobně v něm najdete překliky, špatný slovosled a nehezkou stylistiku celého sdělení. Pokud email nabízí také odkaz na nějaký web, často v něm uvidíte podivná písmena navíc nebo koncovku, která směřuje úplně do jiné země.