Vědci na Sibiři našli neznámý materiál starý 4,5 miliardy let. Domnívají se, že jde o mimozemskou technologii

Vědci zkoumají různé možnosti, jak potvrdit svoji domněnku, že se na Zemi vyskytují prazvláštní minerály obsahující mimozemskou technologii.

i Zdroj fotografie: Unsplash

V roce 2014 zveřejnila NASA studii o mimozemském vměšování do lidské historie. Zkoumá možnost, že některé artefakty na Zemi mohou být mimozemského původu. V roce 2009 vědci navíc objevili na Sibiři neznámý minerál, který zasáhl Zemi před 4,5 miliardami let, tedy v době, kdy se sluneční soustava teprve formovala. Jedná se o vzácný a také velice zvláštní kus materiálu a byl nalezen v krabici získané z italského přírodovědného muzea ve Florencii.

Analýza prastarého materiálu

Podle mezinárodního týmu výzkumníků, vedených vědci z Princetonské univerzity, dorazil na Zemi spolu s meteoritem Khatyrka. Ten zase spadl v pohoří Koryak na východní Sibiři. Když vědci analyzovali minerál, nezajímalo je vyloženě stáří, ale jeho atomová struktura. Ta však nebyla nikdy předtím v přírodě nalezena, přestože byla uměle vytvořena v laboratoři. Říká se jim „kvazikrystaly“, protože navenek vypadají jako krystal, ale uvnitř se od něj znatelně liší.

Držitel Nobelovy ceny za chemii

Kvazikrystaly mají svoji vlastní dramatickou historii. Izraelský fyzik Dan Shechtman vypěstoval první kvazikrystal v roce 1982 a objev vypadal tak kontroverzně, že byl jednoduše Shechtman požádán, aby opustil výzkumnou laboratoř. Důkazy však vytřely vědcům zrak, protože se opravdu jednalo o nový typ materiálu. Shechtman byl tedy za svůj objev oceněn Nobelovou cenou za chemii.

Podrobněji o kvazikrystalech

„Tento objev poskytuje důležitý důkaz, že se kvazikrystaly mohou tvořit v přírodě za astrofyzikálních podmínek. Také naznačují, že tato fáze hmoty může zůstat stabilní po miliardy let,“ řekl fyzik Paul Steinhardt. Technicky, vědci popisují kvazikrystaly jako kvaziperiodické, ručně umístěné, které se nenacházejí v periodické tabulce. Přestože vykazují vzorec, který nepřetržitě vyplňuje veškerou dostupnou hmotu, postrádají to, co vědci a matematici nazývají „translační symetrie“.

iZdroj fotografie: Pixabay

Ufologové a vědci dříve předpokládali, že právě v takových formách budou nalezeny důkazy o mimozemském životě. Poukazuje se na to, že kvazikrystaly, které jsou novou formou hmoty, by měly být ve skutečnosti považovány za artefakty, uměle vytvořené mimozemské technologie. Nikdo však nedokázal vysvětlit, jak se tyto kvazikrystaly mohou tvořit v důsledku přírodních procesů, a je nepravděpodobné, že to někdo udělá. Toho si je vědom i sám Steinhardt,

Zkoumání fragmentů z meteoritu

Nastal rok 2017 a tým z Caltech Geological and Planetary Science Think Tank objevil 35 nových minerálů v meteoritu Khatyrka. O tomto meteoritu se všeobecně také říká, že je tím jediným, na kterém se vyskytuje hliník. Chystají se však podrobnější analýzy a bude se vědět více. V současnosti jsou fragmenty meteoritu drženy v Národním přírodovědném muzeu Smithsonian Institution. Toto muzeum má v katalogu něco přes 600 000 exemplářů. Zbývá ale několik otázek o těchto neobvyklých materiálech. Snad se lidem brzy dostanou aktuálnější odpovědi.

Myslíte si, že jsou materiály součástí mnohem složitější technologické struktury?

Zdroj: Anomalien