Je někdo s námi ve vesmíru? Na inteligentní život v galaxii je vrháno nové světlo

Taky si myslíte, že nejsme ve vesmíru sami nebo zastáváte názor, že jsme jedinými žijícími obyvateli vesmíru? Vzhledem k tomu, že už se několik desítek let objevují nejrůznější zprávy o výskytu mimozemšťanů, existují dokonce i záznamy nebo někteří lidé přímo mimozemšťany viděli, dalo by se očekávat, že ve vesmíru rozhodně nejsme sami.

i Zdroj obrázku: Pixabay.com

Stále je to ovšem otázka, zda tam venku někdo je. Vědci se na to samozřejmě snaží dojít už mnoho let a teď to konečně vypadá, že by věci mohly opět trochu rozjasnit.

iZdroj obrázku: Pixabay.com
Je někde kolem nás ještě další život?

Vesmír kolem nás

Zda tam venku někdo je nebo není, je dlouhodobou otázkou mnoha věků. V současné době ovšem vědci osvětlili studii, která počítá s tím, že by v naší galaxii Mléčné dráze mohlo být více než 30 inteligentní civilizací. Jedná se tedy o obrovský pokrok oproti předchozím vědeckým objevům a odhadům, které se pohybovali v rozmezí od nuly po několik miliard. Konkretizování na číslo 30 je tedy velkým skokem dopředu, který vede k osvětlení jedné z největších a nejdéle trvajících otázek lidstva.

Odpověď na historickou otázku

Historie lidského myšlení obsahuje mnoho otázek, které doposud nebyly zodpovězeny. Otázka, zda v našem vesmíru s námi existují další jiné inteligentní formy života napadla za život snad každého. V současné době jsou vědci velmi blízko k zodpovězení této otázky, nicméně získat dobré odhady počtu možných mimozemských civilizací nebylo vůbec snadné, bylo to velmi náročné.

iZdroj obrázku: Pixabay.com
Jsme ve vesmíru sami? Tuto otázku si pokládá mnoho lidí

Civilizace schopné komunikace

Nová studie, kterou vedla Univerzita v Nottinghamu přijala k této problematice jiný nový přístup. Za předpokladu, že inteligentní život se vytváří na jiných planetách, které jsou podobné Zemi, získali vědci odhad počtu inteligentních civilizací schopných komunikace přímo v naší galaxii. Vypočítali tak, že v této naší domovské galaxii by mohlo být více než 30 aktivních komunikujících civilizací. Profesor, Conselice, který výzkum vedl, vysvětluje, že v naší galaxii by mohlo být několik desítek aktivních civilizací ze předpokladu, že inteligentní život se na jiných planetách vytvářel alespoň 5 miliard let, jako tomu je v případě naší planety.

Zjednodušená metoda

Klasická metoda odhadu počtu inteligentních civilizací závisí na odhadech hodnot, které se týkají života, přičemž názory na takové záležitosti se značně liší. Nová studie zjednodušuje tyto předpoklady pomocí nových dat. A právě množství nových dat poskytuje solidní odhad počtu civilizací v naší Galaxii. Výzkum ukazuje, že počet civilizací silně závisí na tom, jak dlouho aktivně vysílají civilizace signály své existence do vesmíru, čímž mohou být rádiové přenosy, satelity, televize atd. Pokud jiné technologicky vyspělé civilizace existují stejně dlouho jak ta naše, pak by podle odhadů mohlo být v naší galaxii až 36 aktivních inteligentních civilizací.