Máte účet u oblíbené české banky? Dejte si pozor, brzy přijdete o všechny své úspory. Týká se to každého 2. Čecha

Oblíbená česká banka zavádí nové brutální poplatky, které se dotknou každého jejich klienta. Možná jde zrovna o vaší banku.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Jste klientem této oblíbené české banky? Bankovní instituce Česká spořitelna odhalila sofistikovaný podvod, při kterém podvodníci využívají kombinaci hlasového automatu, podvodné SMS a falešného bezpečnostního experta. Hlavním cílem je získat od důvěřivých lidí přihlašovací údaje do internetového bankovnictví a následně ovládnout jejich bankovní účet, čímž se dopustí finančního podvodu.

Hovor od banky

Podvod začíná tím, že oběť dostane hovor, po jehož zvednutí se ozve hlasový automat, který se vydává za zástupce obětí banky. Hlasový automat informuje oběť, že je třeba provést aktualizaci mobilní aplikace, a vyzývá ji k stisknutí klávesy ‚jednička‘. Pokud oběť na tento trik skočí a stiskne ‚jedničku‘, hlasový automat oznámí, že mu poslal odkaz na stažení nové verze prostřednictvím SMS. Následně automat poděkuje za spolupráci a ukončí hovor.

Klíčovým momentem je pak příchod podvodné SMS, která obsahuje odkaz na zdánlivý update mobilního bankovnictví. Skutečnost je však taková, že odkaz směřuje na falešnou webovou stránku, která napodobuje oficiální stránku banky. Cílem této falešné stránky je získat od důvěřivých osob peníze.

Kontrola nad bankovním účtem

Tento typ podvodu se označuje termínem „smishing“. Jestliže oběť naletí a zadá na falešné stránce své údaje, útočníci získají kontrolu nad jejím internetovým bankovnictvím nebo dokonce informace o platební kartě.

Podvod dále pokračuje, když podvodníci zavolají oběti a představí se jako pracovníci bezpečnostního oddělení banky. Přesvědčí oběť, že byla podvedeny, ale ujistí je, že mohou na počkání zablokovat jejich přihlašovací údaje. Pokud na to oběť skočí, útočníci nejenom, že si uchovají aktivní přihlašovací údaje, ale také získají čas k provedení dalších podvodných transakcí.

Telefonní hovor iZdroj fotografie: Depositephotos

Odborníci doporučují důkladné ověření

Další banky hlásí podobné triky podvodníků. Proto je důležité, aby uživatelé byli obezřetní a v případě podezření co nejdříve kontaktovali svou banku. Podle údajů Analytics Data Factory vzrostl počet podvodných zpráv o pětinásobek ve srovnání s létem před Vánocemi. Podvodníci se často vydávají za známé dopravce nebo obchodní platformy, aby nalákali oběti. Cílové webové stránky, i když působí důvěryhodně, jsou často registrovány v Rusku, což komplikuje boj proti nim. Odborníci očekávají, že se tato forma podvodů v příštích měsících ještě zdokonalí a jejich počet bude růst. Je tedy nezbytné, aby lidé pečlivě ověřovali, kam zadávají své citlivé údaje.

Už jste se osobně setkali s podobným podvodem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Patrik Burčal

Zobrazit další články