Pokud používáte tuto sociální síť, připravte si peněženku. Za její používání už brzy zaplatíte nemalé peníze. Týká se to úplně každého.
Postupně dochází k utahování šroubu kolem uživatelů sociálních sítí, kteří nejsou ochotni platit za jejich služby. Po X (dříve Twitteru), které nedávno oznámilo roční předplatné pro běžné užívání platformy, přichází na řadu největší globální hráč Facebook od Meta, a to s jasným sdělením: Chcete se vyhnout reklamám? Zaplaťte za to.
Novinka od Facebooku
Uživatelé v České republice začali tento týden vídat v aplikaci Facebook upozornění, které oznamuje změnu podmínek používání aplikace a celé sociální sítě. „Vzhledem k aktualizaci místních předpisů nyní můžete rozhodnout, zda chcete nadále bezplatně využívat produkty společnosti Meta a dovolíte nám využívat vaše informace pro účely reklam. Nebo si můžete předplatit službu bez reklam,“ uvádí se v upozornění.
Co to znamená
Princip je jednoduchý. Samotná sociální síť zůstane nadále zdarma pro všechny uživatele. Pokud vás však obtěžuje rostoucí množství reklam, zejména personalizovaných, které na internetu dominují, existuje zde určitá možnost. Facebook nabízí řešení, ale samozřejmě to není zadarmo.
Cena služby
Pokud se rozhodnete, že reklamy na Facebooku nechcete vidět vůbec, zejména pak ty personalizované, máte možnost si za poplatek odemknout čistý Facebook bez reklamového zatížení. Cena tohoto předplatného je pro všechny uživatele stejná; existuje pouze jediný tarif, který činí 310,99 Kč včetně DPH, pokud si službu předplatíte přímo v aplikaci. Na webové verzi je předplatné o něco levnější, stojí 239,99 Kč měsíčně. Facebook slibuje, že platící uživatelé na síti neuvidí žádné reklamy a jejich osobní údaje nebudou využity pro účely reklam. Navíc platí předplatné i pro Instagram. Pokud dosud nedošlo k zobrazení upozornění v aplikaci, vše si můžete pohodlně nastavit v Centru účtů na svém facebookovém profilu.
Otázkou však je, jak se Facebook zachová k jedincům, kteří se zaplatit nerozhodnou. Existuje totiž teorie, že právě takovým uživatelům zvýší počet zobrazovaných reklam a nakonec je stejně donutí k platbě. Pak by se jednalo o přibližně 3720 Kč ročně.