Používáte Youtube? Vytáhněte peněženky, brzy z nás vyždímají všechny peníze. Z každého z nás dostanou tisíce korun

YouTube reaguje na blokování reklam na webu s novými úpravami, které ovlivní způsob, jakým uživatelé sledují obsah. Redukce reklamních přestávek sice přinese méně přerušení, ale zároveň prodlouží délku jednotlivých reklamních bloků, aby umožnila zobrazení více reklam v jednom videu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.

V rámci pokračujících snah o omezení blokování reklam na webu přichází YouTube s novinkou, která ovlivní zážitek ze streamování, zejména při sledování na televizní obrazovce. Google oznámil změny na své streamovací platformě YouTube, kde dojde k redukci reklamních přestávek, ale naopak k prodloužení jejich délky.

Počet vystřídá čas

Uživatelé YouTube budou v budoucnu méně často vyrušováni reklamními přestávkami při sledování na televizi, ale ty, které se zobrazí, budou delší než dříve. Změny se dotknou zejména obsahu, který je streamován na televizních obrazovkách. Banner v pravém dolním rohu obrazovky už nebude informovat o počtu reklam, ale o jejich délce.

Panel s odpočtem času

U některých videí to znamená, že namísto zobrazení počtu dvou reklam se objeví odpočítávací ukazatel, který startuje na 60 sekundách. Google tvrdí, že tato volba je mezi uživateli oblíbenější. S novou úpravou budou reklamní klipy spojovány do větších bloků, což povede k prodloužení reklamních přestávek a zvýšení průměrné délky nepřerušovaného přehrávání o téměř 30 %.

iZdroj fotografie: Depositephotos

Více reklamního obsahu

Hlavním cílem Google je zvýšit možnost zobrazit více reklamních klipů v jednom videu. Díky prodloužení délky reklamy z 60 na 90 sekund YouTube může zobrazit až čtyři reklamy místo dosavadních dvou. Tato změna přináší výhodu i uživatelům, kteří mohou sledovat videa až o 29 % déle, než přijde k další reklamní přestávce.

Kterého obsahu se změna týká?

Nová pravidla se neomezují pouze na delší videa, ale týkají se i krátkých video klipů YouTube Shorts, které nyní mohou obsahovat reklamní bloky s delší délkou. Tato inovace bude platit i pro sledování streamingu YouTube Shorts na televizoru. Google tak v průběhu roku provádí změny s cílem zvýšit celkový příjem a účinněji bojovat proti blokátorům reklam. Pokud se uživatel bude chtít vyhnout době strávené u reklamního sdělení, bude ho to stát nemalé peníze za účet Premium.

Co říkáte na tuto novinku od YouTube?

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Patrik Burčal

Zobrazit další články