Každý, kdo prodává věci na internetu, je v ohrožení. Češka přišla během pár sekund o 40 000 Kč, udělala přitom to, co dělá většina lidí. Na tohle si dejte dobrý pozor.
Zabezpečení českých bank je jedno z nejlepších v Evropě. Přesto se množí případy, kdy dojde ke kompletnímu vybílení bankovního účtu nebohých klientů. Kybernetičtí podvodníci totiž využívají k získání přístupu k bankovním účtům ten nejslabší článek celého zabezpečení – samotné klienty. V online světě na nás čeká hned několik nástrah, které nás mají připravit o osobní i platební informace. Své o tom ví i žena, která prodávala věci na internetu. Vychytralý podvodník ji tak obral o 40 tisíc korun.
Jak (ne)prodávat věci na internetu
Jeden z nejběžnějších triků představuje nabízení falešných kurýrů. Tento druh podvodu se nejčastěji šíří právě na internetových bazarech. Podvodníci se v těchto případech vydávají za zájemce o vámi nabízené zboží. Naučenými triky vás pak zmanipulují k použití jejich způsobu dopravy.
Jedná se o spolehlivý způsob, jak podvodníkům osobně předat přístup ke svému bankovnímu účtu. Když prodáváte věci na internetu, vždy trvejte na dopravě, kterou si sami zvolíte a rozhodně neuvádějte své osobní a platební informace na pochybné stránky, které vám doporučí případný zájemce. Před podobnými praktikami varuje také Policie České republiky.
Chtěla prodat oblečení po dětech
Chtěla prodat staré oblečení po dětech a další věci na internetu. Do pár hodin se ji ozvala zájemkyně, která ji velmi věrohodně vysvětlila, že si pro věci pošle kurýrní službu. Měla jen vyplnit určité údaje na jejich webu. Ten vypadal velmi věrohodně a měl tam i logo dopravní společnosti. Poškozená na trik bohužel naletěla a vyplnila i údaje k účtu. A potom to šlo rychle. Z účtu ji zmizelo 40 tisíc korun. Žena následně kontaktovala svou banku, která další transakce zablokovala.
Útočí na nás také další podvody
Další nebezpečí představují náhodné telefonáty z bank. Kybernetičtí podvodníci si dokáží o svých obětech zjistit velké množství osobních informací. Díky nim působí na oběť věrohodně a dokáží ji snáze zmanipulovat k odevzdání osobních i platebních údajů. Většinou oběti straší domnělým ohrožením jejich bankovního účtu.
V některých případech se snaží svou oběť přesvědčit k tomu, aby své finance přeposlala na účet s krypto-měnou, který má být údajně bezpečnější. Jindy zase požadují sdělení PIN kódu k jejich platební kartě, nebo dokonce přihlašovací údaje do internetového bankovnictví. Všechny tyto pokusy většinou končí dokonale vybíleným kontem oběti.