Používáte tuto aplikaci? Pak byste měli vytáhnout peněženky, brzy budete muset platit velké peníze. Vyhnout se tomu bohužel nedá.
Google se vážně vypořádává s uživateli, kteří využívají blokátory reklam na YouTube. Společnost aktivně přistupuje k omezování jejich používání a snaží se přesvědčit diváky, aby deaktivovali blokátory a povolili zobrazení reklam. Pro uživatele je však rušivé, jak jsou reklamy vloženy přímo do videoklipů.
Jak toto řešit?
Google bojuje s rozšířeným používáním blokátorů reklam na YouTube a tuto kampaň zahájil již před nějakým časem. Uživatelé s nainstalovaným blokátorem se mohou setkat s obtížemi při přehrávání videí, například zpomalením nebo dokonce neschopností přehrávat obsah. Google je také přesvědčuje, aby přešli na verzi YouTube Premium, která je bez reklam, ale zároveň je placená. I když uživatelé prohlížeče Chrome mají stále možnost značně zkrátit reklamní přestávky pomocí nástroje Ad Speedup.
Nové řešení
Ad Speedup je rozšíření prohlížeče, kompatibilní i s prohlížečem Edge, a jeho funkcionalita odpovídá jeho názvu. Toto rozšíření automaticky rozpozná reklamy a přehrává je šestnáctkrát rychleji, což dramaticky zkracuje dobu reklamního obsahu. Například reklama trvající 30 sekund při normální rychlosti se zkrátí na méně než dvě sekundy. Navíc nástroj automaticky stírá zvuk reklam a okamžitě přeskakuje případné tlačítko „Přeskočit“, když se objeví. Na standardní videa na YouTube Ad Speedup nemá žádný vliv, a podle informací od vývojáře by neměly nastat žádné problémy, pokud je současně aktivní blokátor reklam.
Ještě není jasné, zda Google v budoucnu podnikne kroky k potlačení tohoto rozšíření. Nicméně, doba sledování reklam hraje významnou roli v příjmech z reklamy a Ad Speedup tuto dobu výrazně zkracuje. Pravděpodobně tedy bude tato metoda považována za problematickou ze strany Google v budoucnosti.