Češi, kteří mají doma televizi, musí zaplatit tučný poplatek. A to i v případě, že ji nesledují. Nová povinnost se týká všech bez výjimky. Nikdo s tím nic neudělá.
Koncesionářské poplatky patří do kategorie plateb, kterým se téměř nikdo nevyhne. Platit je musí každý, bez ohledu na to, zda Českou televizi sleduje nebo ne. Stále více se však lidé proti koncesionářským poplatkům bouří. Silnou nevoli vyvolává i plánované zdražení koncesionářských poplatků a jejich rozšíření na všechna zařízení s připojením k internetu. Nově vás tak před koncesionářským poplatkem neochrání ani čestné prohlášení o tom, že televizi ani rádio nevlastníte. Platit budeme jednoduše všichni a kdo ne, na toho si došlápne exekuce.
Nedoplatky za televizi končí exekucí
Česká televize umí být ve vymáhání nedoplatků nekompromisní. Své o tom ví i jeden podnikatel, který kvůli nedorozumění poplatek za televizi nezaplatil několik měsíců po sobě. Při přechodu k jiné bance došlo k nesprávnému převodu jeho trvalých plateb, které se týkaly právě koncesionářských poplatků. Sám si toho všiml až ve chvíli, kdy mu přišla exekuční výzva. Česká televize mu sice zaslala několik výzev k zaplacení poplatku, ty však doputovaly na adresu jeho trvalého bydliště, kde tou dobou nepobýval.
Zastaralé metody upozornění
Ačkoliv zde bezesporu došlo k pochybení ze strany zmíněného podnikatele, razantní přístup České televize vzbuzuje ve veřejnosti novou vlnu nedůvěry. Lidé mnohdy dostanou z České televize dopis s předžalobní výzvou už po pár nezaplacených poplatcích za televizi, jak uvádí web Prolibertate. Česká televize tyto výzvy navíc zasílá výhradně Českou poštou a ignoruje jakékoliv modernější komunikační metody. Mnoho lidí přitom využívá výhradně elektronickou poštu nebo Datovou schránku pro komunikaci se státními institucemi, které mají zaručit, že jim nikdy žádný dopis neunikne.
Pochybná budoucnost České televize
Otázkou tak zůstává, jak se bude budoucnost České televize nadále vyvíjet. Její popularita rok od roku klesá a podobné metody situaci rozhodně nijak nevylepší. S ohledem na plánované zdražení a rozšíření koncesionářského poplatku tak musí brzy nastat nějaké pozitivní změny. Lidé už delší dobu volají po zkvalitnění nabízených služeb, jako je adekvátní nabídka pořadů, které by k České televizi přitáhly nové diváky.