Jednou na toto číslo zavoláte a přijdete o mnoho peněz. Volá na něj většina Čechů, dost pravděpodobně i vy.
Pamatujete si na tu reklamu s dvěma vlasáči, kteří lákali na informační linku 1188? Tato služba vznikla v roce 2007 v době, kdy internet teprve začínal a lidé měli velký zájem o vyhledávání informací.
Drahá linka
Dnes, kdy má téměř každý mobil s přístupem na internet, není těžké si cokoli vyhledat sami. Přesto linka 1188 stále existuje a má svou relevanci, i když se to může zdát nečekané. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) nyní informuje, že spotřebitelé překvapivě často stěžují na problémy spojené s touto kdysi velmi populární linkou. V době svého vzniku sloužila 1188 k vyhledávání informací a kontaktů před rozšířením používání internetu. Podle nejnovější monitorovací zprávy se zdá, že mnoho uživatelů bylo překvapeno výší účtu po telefonátu na linku 1188 i v současnosti.
Velké poplatky
Někteří zřejmě podali stížnost nebo alespoň dotaz na ČTÚ. Problém spočívá v tarifikaci za čekání a přepojení. Linka 1188 účtuje minutovou sazbu nejen za samotný hovor, ale i za čas strávený na lince, například při vyhledávání informací operátorem. Co je ještě důležitější, účtuje si každou minutu hovoru, když vás přepojí na hledaný kontakt. ČTÚ v poslední monitorovací zprávě zdůrazňuje, že zákazníci by měli být opatrní při využívání této služby. Zvláště upozorňuje, že pokud vás operátor linky přepojí na požadované telefonní číslo, bude hovor na toto číslo účtován cenou volání na linku 1188, nikoli standardními sazbami zákazníka. Je třeba mít na paměti, že volání na 1188 není levná záležitost.
Minuta hovoru u T-Mobilu vás vyjde na 33,90 Kč, u O2 na 40 Kč a u Vodafonu na 42,90 Kč. Krátký pětiminutový hovor tak může stát podobně jako oběd pro jednoho.