Vývojáři představují zcela revoluční elektromobil, který nejspíš zesměšní veškeré současné lídry na trhu

Čínský výrobce se výrazným způsobem přihlásil o pozornost – nový elektromobil ohromil hned dvěma vlastnostmi, jimž ani ty nejlepší vozy na trhu nemohou konkurovat.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ohromující dojezd není zase tak překvapivý jako zcela bezprecedentní rychlost nabíjení tohoto vozu. Ta je totiž časově srovnatelná s běžným tankováním benzinu nebo nafty. GAC Aion je společnost zaměřená na výrobu čistých elektromobilů. Nedávno byl představen nový model, konkrétně Aion V SUV. První pohled by sliboval „jen“ další obyčejný čínský vůz, realita je však zcela jinde. Aion totiž využívá revoluční grafenovou baterii.

Tankování či dobíjení za stejný čas

V první řadě slibuje GAC na jedno dobití dojezd ohromujících 1 000 kilometrů. A jako by tento půvabný údaj nestačil, je tu zcela nevídaná rychlost dobíjení. K prezentovaným číslům byli původně odborníci značně skeptičtí. Podle nich by totiž podobná technologie potřebovala minimálně několik let vývoje pro použitelnost v reálném provozu. Proto byl uspořádán demonstrační test, kde Aion svoje parametry předvedl v praxi.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Během tohoto testování vůz od GAC ukázal, že na správné stanici dobije z 0 % kapacity na 80 % za neuvěřitelných osm minut. Při dobíjení z 30 % na 80 % trval proces pouhých pět minut. V momentě dosažení této hranice se elektromobil stále nabíjel výkonem 481 kW. Jde tedy o řádově stejnou dobu, jakou stráví na benzínové pumpě uživatel klasického vozu se spalovacím motorem. Nabíjení Aionu se tak časově srovnalo s tankováním.

Nabíjecí stanice pro novou éru

Vypadá to však, že GAC Aion jde ve svém servisu ještě dál. Fotografie totiž ukazují přípravu dobíjecí stanice s napětím 1 000 V a proudem 600 A. Nabíjecí výkon se tak na takovém místě vyšplhá až na naprosto ohromujících 600 kW. V případě realizace – o které nejspíš nepanují pochybnosti – by se jednalo o zcela unikátní řešení. Nejrychlejší nabíječky současnosti se totiž mohou pochlubit maximálním výkonem 350 kW.

A dosud vyráběné sériové vozy nejsou schopné podobných hodnot ani dosáhnout. Podle stanoviska společnosti se mají první vozy s novou grafenovou baterií dostat na trh už v září. Tudíž je budou nejspíš následovat i adekvátní nabíjecí stanice. Jestli k tomu skutečně dojde, pak čínský producent otevře zcela novou éru elektromobility. Zatím je ovšem důvod spíše ke skepsi, protože kamenem úrazu může být právě sériová výroba takového vozu.

Jaké jsou vaše zkušenosti s elektromobily a jejich údržbou?

Zdroj: TheScientist

Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Zobrazit další články