Již brzy budou muset zákazníci České pošty platit brutální poplatky. Za oblíbenou službu si teď všichni pořádně připlatíme.
Uživatelé, kteří často komunikují s Českou poštou přes telefon, by měli být obezřetní, protože s koncem roku 2023 přišel konec bezplatných „zelených“ telefonních linek, kde náklady hradí příjemce hovoru. Česká pošta zdůvodňuje tuto změnu plánovanou úsporou milionů korun a implementací nových, zpoplatněných telefonních čísel.
Česká pošta a úspora milionů korun
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty, uvedl, že ačkoli byly bezplatné linky oblíbené u klientů, provoz těchto linek poště přinášel významné finanční náklady. Zrušením těchto linek očekává pošta výrazné roční úspory v řádu milionů korun. Nové placené linky jsou již plně funkční, což znamená, že uživatelé mohou využívat obě varianty – jak stávající zelené linky, tak nová zpoplatněná čísla. Volající na stávající zelené linky s předčíslím 800 jsou informováni o zrušení těchto linek.
Změny a nové linky
Změny se dotkly několika telefonních linek, jako například infolinka pro základní služby s číslem 800 104 410, která je nahrazena novým číslem 210 123 456. Technická a uživatelská podpora pro smluvní zákazníky je převedena na nové číslo 954 292 104.
Vzhledem k tomu, že zpoplatnění telefonních linek přináší významné změny, je důležité, aby uživatelé o této změně věděli. Hovor je nyní zpoplatněn dle cen operátora a cena jednoho hovoru může vyšplhat až na stovky korun. Negeografická čísla s předčíslím 954 jsou zdarma pro firmu, ale volání zvenčí je zpoplatněno podle tarifu operátora.